Hjälp med bild

Sv: Hjälp med bild

FY f*n alltså, jag snubblade över den när jag tittade runt där, och jag har inte druckit något starkt på länge, men efter att ha sett den känner jag nästan för att göra det! Så kanske jag ser den med samma ögon som den som fött upp den :mad:

Verkligen! Hur kan den gå? Springa? Hoppa? Arbeta? Leka? Hur kan den stackarn ens leva sådär?

Ja och hur går den när den är 5 år? Helt utsliten antagligen. Sorgligt att det ska avlas på det sättet istället för att försöka få fram en hund som håller i massa år.

Spinner vidare i denna tråden.

Jag har en åkomma som gör att jag ibland kikar igenom GSD Search databasen bara för att se om de extrema schäfrarna är på väg bort.

Tydligen är så inte fallet, utan det verkar snarare bli sämre.

Här är en unghane som har "Super anatomie"...ja nog är den super alltid..superosund! :crazy:

Uschuschusch :crazy:

Stackarna ser ju inte ens ut som hundar, vad är det här??
15-w400.jpg

:( En räka på fyra tassar?
Jag tycker varken det ser hälsosamt ut eller är snyggt när de är så lågställda :crazy:

Här är en unghane som har "Super anatomie"...ja nog är den super alltid..superosund! :crazy:
Men hjälp :eek:

Alltså, hur kan de människor (uppfödare, domare) som förespråkar detta lura varandra så och tycka att det är okey att hundarna ser ut så där?

SER de inte hur illa det är? Eller är det ingen av dom som vågar säga att Kejsaren inte har några kläder? :cool:

Fruktansvärt! som jag alltid sagt...

Det finns faktiskt en Schäfer där jag bor som är helt kvadratiskt. riktigt fin tycker jag! men åker förmodligen ut på en trea på utställningarna. för enligt dommarna så ska dom väl se ut som nån sa "räka med tassar"...

KL

*HUUU* :eek:
Den där unghanen med den superba anatomin ser ju alldeles gräslig ut!!! :eek:

Förstår inte varför dom ska förstöra en av de finaste hundraserna vi har! Deprimerande...:mad:

Frågan är hur länge dessa framavlade hundarna lever?
Åter igen till frågan om detta är för hundens bästa eller människans nöje? blir så trött.. :cry:

det får jag oxå :eek: :cry:

Jag också.

För ett tag sen (1-2 år) hade Robban Aschberg upp detta i sitt program. Då hade de en schäfer i studion. Hundkraken kunde ju inte gå. Tydligen skulle den avlivas (ägaren ansåg inte att hunden mådde bra - helt förståeligt) men uppfödaren och domaren var inte överens med henne!!!!:eek::eek:

Alltså fy vad hemskt, har dem som förder upp hundarna så inga ögon.

kl

En fråga som väcks när man ser dessa tyska hundar (läs: missfoster :angel:) är ju hur aveln ser ut i Sverige. Finns det svenska schäfrar som ser ut så här? Finns det svenska uppfödare som premierar detta utseende och vars avel är på väg åt det här hållet? Jag är inte alls insatt i den svenska aveln men det kanske finns någon här som har lite inblick?

edit: Eller det kanske är så att bruksproven i viss mån omöjliggör avel på räkor iom att de knappast klarar att hasa sig över en appelplan..?

måste bara få lägga in en bild för att trösta dig lite... visserligen inte helt renrasig, men kan garantera dig, att jag MYKKE hllre hade avlat på honom är en sådan där.... hmm... hund???

Här har ni Rocky:
13186357.jpg

13186358.jpg

bordedcollie finns det i honom oxå.. men håll med om att detta ser bättre ut än detta:

15895672.jpg

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
778
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 714
Senast: fixi
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 229
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka