Hjälp med att tyda kritik

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare tottili
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 1 370
T

tottili

Var på utställning idag och fick en ganska svårläst kritik, efter lite klurande kunde vi tyda hela kritiken utom just ett ord så jag tänkte om det var någon här som vill ge det ett försök?

DSC_0521.jpg

Det är alltså ordet efter "vackert" som jag bara inte kan komma på vad det skulle kunna vara..
Tycker det är så tråkigt när dom skriver så man får gissa sig fram vad det står, man har ju liksom betalat för att få en kritik då ska man ju helst kunna läsa den också eller? :p

Sv: Hjälp med att tyda kritik

Kan det av sammanhanget stå "tecknad"?

Alltså "Vackert tecknad"?

/Syrsa

TECKNAD står det ju!

( haha, jag som kikat på lappen irl flera gånger, men nu ramlade poletten ner )

Tycker det är så tråkigt när dom skriver så man får gissa sig fram vad det står, man har ju liksom betalat för att få en kritik då ska man ju helst kunna läsa den också eller? :p

Prata med ringsekreteraren direkt istället. Antingen när det är paus mellan raserna eller om det är en stor klass inne i ringen, då har skrivande sekr. lite tid över.

Det är inte så lätt att sitta en hel dag och skriva helt perfekta kritiker. Dels blir man rätt så trött i handen och kroppen efter ett tag och dels så dikterar vissa domare jättesnabbt. Ibland får man ha tre meningar i huvudet för att hinna skriva ut allting.

Vi brukar sällan/aldrig ens fika under en dag. Vi bara kör på för att göra undan allt så snabbt som möjligt. Jag brukar inte ens gå på toaletten om jag skriver från 9-16 och smörgåsarna äter vi när allt är klart. Lite godis och dricka är det som slinker ned. Ibland döms det över 80 hundar i ringen. Om vi skulle sitta och bokstavera varenda kritik så skulle de hundarna vara klar ungefär vid midnatt, det skulle heller ingen utställare vara nöjd med.

Det är bättre att fråga på plats än att sitta hemma och vara missnöjd i efterhand.

Var ni också på Åby? :D Hoppas det gick bra iaf, med den vackert tecknade. :p

Prata med ringsekreteraren direkt istället. Antingen när det är paus mellan raserna eller om det är en stor klass inne i ringen, då har skrivande sekr. lite tid över.

Det är inte så lätt att sitta en hel dag och skriva helt perfekta kritiker. Dels blir man rätt så trött i handen och kroppen efter ett tag och dels så dikterar vissa domare jättesnabbt. Ibland får man ha tre meningar i huvudet för att hinna skriva ut allting.

Vi brukar sällan/aldrig ens fika under en dag. Vi bara kör på för att göra undan allt så snabbt som möjligt. Jag brukar inte ens gå på toaletten om jag skriver från 9-16 och smörgåsarna äter vi när allt är klart. Lite godis och dricka är det som slinker ned. Ibland döms det över 80 hundar i ringen. Om vi skulle sitta och bokstavera varenda kritik så skulle de hundarna vara klar ungefär vid midnatt, det skulle heller ingen utställare vara nöjd med.

Det är bättre att fråga på plats än att sitta hemma och vara missnöjd i efterhand.

Ni gör ett jätte bra jobb, tummen upp för er!
Jag förstår verkligen att man blir trött, men jag håller ändå fast vid min åsikt att jag inte ska behöva be om igen att få det jag betalat för dvs. en kritik. Nu var ju den här inte så otroligt svårläst det var ju bara ett ord jag inte kunde komma på, jag pratade mer allmänt jag har fått och sett andra kritiker som varit helt oläsliga. Om man måste hålla så mycket i huvudet kanske man kan fråga domaren om den kan ta det lite långsammare så man hinner skriva? Jag måste inte ha jätte prydligt skrivna bokstaverade kritiklappar, men vill som sagt kunna läsa vad det står. I en ring på aksersunds internationella i augusti tror jag det var så skrev dom på maskin, det var toppen tyckte jag! Och det måste ju gå fortare också?

Japp vi såg dej som jessicah sa! Hur gick det för dig? För oss gick de inge vidare igår..

Lilljessicah och tottili: Men haha! Ni skulle sagt hej. Jag kan tänka mig att Cerberus gärna sade hej, han är en ganska social hund när han känner för det. Själv är jag blind. :D Trist att det inte gick så bra, bättre lycka nästa gång! :) För mig gick det rätt okej ändå, min väckarklocka ringde inte så jag vaknade klockan tio. Klockan halv elva skulle vi in i ringen enligt beräkningarna. :eek: Så det var bara att slänga på sig närmsta par kläder och kasta in hunden i bilen. Som tur var så var det lite försenat som vanligt, så jag hade en kvart på mig att fatta att jag var vaken och borsta afghanpäls. Det blev iaf BIR (med bara en konkurrent) och sedan BIG 3 (av tre ;)).

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
4 107
Senast: Lavinia
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 102
Senast: skiesabove
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 160
Senast: Johanna1988
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
27
· Visningar
5 834

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka