Sv: Hjälp med att skriva kontrakt! (bråttom)
För det första tycker jag personligen inte att 6-7 timmar ute är tillräckligt för en 1,5 åring (eller för NÅN häst, men det är ju bara min uppfattning).
"Relativt stora hagar" i ridskolesammanhang brukar oftast betyda rasthagar, utan skydd, stimulans, eller för den delen, jämngamla kompisar att busa med.
Visst finns det säkert jättebra ridskolor (även för kräsna), men JAG har aldrig sett någon som JAG skulle velat stalla upp min häst på. Speciellt inte en unghäst.
Inget ont mot ridskolorna alltså, det överensstämmer bara inte med MINA värderingar vad gäller hästar.
"Kan ju hända att en häst som står på en ridskola iaf får mat 4ggr/dag och mockat samt blir motionerad och får visstas i en hage,,, om den står i ett privat stall kan den i bästa fall få mat 1-2ggr/dag och mockat 1ggr/v och bli tok riden på helgerna,,,,,,"
ALLA hästar kan väl bli illa behandlade, det har inget att göra med om uppstallningen sker på ridskola eller i privatstall!
Som jag förklarat, det livet jag har sett på de ridskolor JAG besökt (kanske ett 30-tal), är bara inte det ultimata enligt MIN syn. Jag sa aldrig att hästarna missköts.
/Jossan