hjälp med att lösa ett dilemma

Sv: hjälp med att lösa ett dilemma

Ja men om du spårar tillbaka och läser dina egna trådar så kan du kanske förstå att många reagerar.

Eller kan du inte det ?

/C

Håller med, har faktiskt ruskat på huvudet mer än en gång.
Tycker det har varit konstiga frågor, förstår inte riktigt och ändå har hon en mamma att fråga om råd som tydligen också har hundar :confused:

Håller med, har faktiskt ruskat på huvudet mer än en gång.
Tycker det har varit konstiga frågor, förstår inte riktigt och ändå har hon en mamma att fråga om råd som tydligen också har hundar :confused:

Jupp hon har en mamma som också har hund , men för det mesta ställer hon frågan på Buke istället för att fråga mig...

Men det är ju du som har skrivit i tidigare trådar att du har problem med aggressivitet (?) i valpen (och du tyckte det var så otäckt att du kastade dig över valpen och tryckte ner honom i marken) och nu är det plötsligt inget problem längre?
Eller att du knappt såg den de första två veckorna efter att du skaffat den pga jobb.

Menar du alltså att det krävs 10 hundvakter för att passa valpen de timmar du jobbar?

Jag har själv suttit i frågan att omplacera (med min förra hund) och jag vet hur jobbigt det är, den hade jag då haft i över två år.

Det jag menar är: orkar du inte ha kvar en valp för att det blev jobbigare än väntat så är det helt rätt att omplacera. Välj nytt hem noga bara så att den inte blir en vandringspokal.

Nu minns jag den tråden och jag minns också att jag blev helt förskräckt över vad jag läste.
Då och då blir man faktiskt ledsen över vissa trådar här och den tråden var en sådan :(

Men vad är hans problem? Att han morrar vid osäkerhet
Det är ju inte ett så litet problem? Reder inte nästa ägare hunden lär han dessutom eskalera och bli värre.

Jag har lite svårt att lugna ner mig när folk skriver att min hund har det bättre någon annanstans. Han har det väldigt bra hos mig, enda är att det krockar med jobbet.
Det är ju snarare tvärtom, att man vill att du löser det för er del.

Skrev annonsen väldigt snabbt hos en tjejkompis så väldigt mycket har jag missat att skriva

Jag vill verkligen inte vara dömande. Men tar man sig inte tid att skriva en redig annons när man ska omplacera sin jycke? Jag tyckte det där lät oseriöst om något..vadå "lite snabbt?"

Nu minns jag den tråden och jag minns också att jag blev helt förskräckt över vad jag läste.
Då och då blir man faktiskt ledsen över vissa trådar här och den tråden var en sådan :(

Håller med. TS, efter vad du skrivit i dina andra trådar om Devin måste du förstå att folk drar öronen åt sig.

Håller också med.

Hela historien verkar vara en soppa. Ts köpte hunden av någon som lovade att den var renrasig, vilket den tydligen inte var.
Sen har den haft problem med aggressivitet - mindre bra på alla hundar, katastrof på en sk "power-breed".
Nu ska den säljas.

Sen verkar familjen reda ut sina problem på ett internetforum.
Så problemen verkar vara mycket mer än "taskiga arbetstider".

kl

Hoppas det löser sig till det bästa i alla fall för alla parter. Man blir lite ledsen. :(

Vad säger uppfödaren? Seriösa uppfödare brukar ta tillbaka hundarna om det behövs eftersom de ofta har kontakter och folk på väntelista på valpar.

Vad säger uppfödaren? Seriösa uppfödare brukar ta tillbaka hundarna om det behövs eftersom de ofta har kontakter och folk på väntelista på valpar.
Det finns ingen sådan vad jag har förstått. Ja en uppfödare finns givetvis..men seriös är nog att ta i alldeles för mycket.

Uppfödaren misstänks ha ljugit om att valpen var renrasig. Tyvärr verkar det inte som att de är något att vända sig till.

Ämnet seriös uppfödare kontra blockethund stöttes och blöttes här på buke innan valpen inhandlades. Tyvärr verkar inte en seriös uppfödare ha prioriterats, och det tycker jag är synd, eftersom de vanligtvis är villiga att ta tillbaka valpar som har varit sålda mindre än en månad.

Ämnet seriös uppfödare kontra blockethund stöttes och blöttes här på buke innan valpen inhandlades. Tyvärr verkar inte en seriös uppfödare ha prioriterats, och det tycker jag är synd, eftersom de vanligtvis är villiga att ta tillbaka valpar som har varit sålda mindre än en månad.

Det var tydligen inte värt en tanke! Äsch, nu lämnar jag tråden innan jag säger för mycket.

KL

TILL ALLA

Nu måste jag försvara Devin efter att ha följt denna tråden.

TS hade "problem" med han i början, fast man kan inte kalla det problem heller. TS kände inte valpen och tolkade han på ett sätt, visst hon gjorde säkert fel med att slänga ner han o bla bla.

Dock så slängde hon inte ner han på de sättet som hon beskrev, blev lite väl mycket misstolkningar. Sen morrar han vid möten pga osäkerhet, detta kommer ju givetvis att arbetas bort. Men han är en glad och lekfull hund. Han umgås med 3 hanar och 1 tik utan problem. Han är ingen problemhund!!!!

Devin är en helt underbar positiv o trevlig valp. Han har inga som helst "problem" med något. Väldigt lättlärd och kul hund.

Nu har de blivit lite "krångel" pga vissa omständigheter som jag inte behöver ta här.

TS ska inte BEHÖVA sälja sin valp. Hon har folk som ställer upp och tar Devin. Han far inte illa på något sätt.

TS har väl ibland lite svårt att formulera sig på rätt sätt och mycket har blivit fel från början i hennes trådar.

Såklart du försvarar henne om hon är din syster ?!

Om du ser det från våran synvinkel, läser alla trådar som om du inte kände TS: hur hade du då reagerat?

Ungefär som dom flesta: skakar på huvudet, suckar och tycker otroligt synd om valpen om den ska behöva byta hem efter 2 månader.

Senast ändrad:

TS hade "problem" med han i början, fast man kan inte kalla det problem heller. TS kände inte valpen och tolkade han på ett sätt, visst hon gjorde säkert fel med att slänga ner han o bla bla.

Det är ändå en valp och kan inte försvaras med att hon inte kände honom..

Jomenvisst minns jag diskussionen. Devin verkar helt enkelt vara typexemplet på blockethund.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 277
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 171
Senast: paradiset
·
Övr. Hund För några veckor sedan blev min kelpie (16 kilo) attackerad och biten av en fullvuxen Gran danois hane. Jag var inte med men enligt...
Svar
2
· Visningar
4 659
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Jag bor ensam och jobbar skift vilket innebär att jag är borta 6-15, 7-16, 14-23 eller 22-07. Hittills har jag löst det genom att ha en...
Svar
6
· Visningar
1 603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka