hjälp med att lösa ett dilemma

Sv: hjälp med att lösa ett dilemma

Men du, ärligt talat så känns inte det hela så himla seriöst öht.
TS skaffade sig första bästa 'renrasiga' valp, som hon sedan forslat över till en och annan person i hennes närhet, tex. hennes pv första veckorna hon jobbade, sedan sin mamma och dagmatte #2 som du nämde..(??) Och nu sitter hon i smeten med ett tiotal personer som får rasta hennes hund tills den säljs, då mamman inte längre kan(vill?) passa hennes hund såpass mkt, utan kan lika väl skaffa sig en egen valp-som hon nu ska göra.
Det är den uppfattningen jag har fått av TS och hennes situation. Väldigt synd att hon inte tänkte längre än vad näsan räcker, för det är valpen som får lida i slutändan.

Personligen hade inte min värld rasat samman och jag börjat omplacera min(a) hund(ar) så fort skon klämde lite grann, man Måste alltid ha en Plan A, B, C osv, Tills det längre Inte finns någon annan utväg.
Jag menar, TS startade denna tråd igår, och satte ut omplc. annonsen lika fort. Ja, vad mkt. man hinner lösa på knappa ett dygn.:smirk:

Dessutom kan man inte förlita sig på andra människor när det gäller ens egna hund.

:bow:bow:bow:

håller med dig.

Samtidigt som jag kan känna med ts också, dock borde man tänkt längre innan man köpte hund överhuvudtaget. Har själv varit påväg att omplacera min hund, men kände att nee, jag ska f*n fixa detta. omplacering/sälja blir SISTA utvägen.

de går fort att köpa valp...och ännu fortare(?) att ångra sig

Oj då.. det var inte länge det..
:confused:

jag håller med dig, samtidigt som jag känner lite att har man skaffat hund så kanske man borde haft bättre förutsättningar från början? jag förlitar mig inte på andra,de är min hund och jag som får skippa saker för att få de att funka..att skaffa hund med livsförhållande som egentligen inte funkar att ha hund...känns lite oseriöst. TS har själv ångrat sitt val av att skaffa hund..heller haft ångest iaf. de kanske gick för fort.

hade jag bott i fkp hade jag kunnat haft hunden då hon jobbade. dock gör jag ju inte de längre. hoppas iaf de löser sig.

*kl*

Jag måste bara:confused::confused::confused:

Vad hände??
Vad kan du inte fixa med hunden, har man skaffat hund står väl iaf hunden i fokus:confused:
Själv har jag tagit en omplacering för 2 år sedan.
En förvuxen schäferhane på 2 år, 73 cm i mankhöjd o som bodde i ett stall med en schäfertik o en hingst, tog han men vetskapen om mkt arbete (precis som med en valp)

Lade om arbetstider, fixade längre luncher o flextid (tack chefen)
och vi fixade det. Arbetar fortfarande o idag kan jag åka hem endast på lunchen för promme. Jobbar 9-15 o de funkar bra, men vi får ju jobba på allt varje dag. men ngn problemhund är han inte. Står nu avelstikar på kö pga av hans stamtavla nu ska vi fixa mh under våren.

Så kämpa det går om man brinner för ngt

funlight// som har tragglat från botten

*kl*

Tack *Tove*, du är en utomstående person som vet HELA sanningen!

Jag lämnar tråden eftersom ni spekulerar om något som ni inte har en aning om. Att döma ut mig som hundägare pga mina trådar ger inte ett seriöst intryck av denna sida. Ni är välkomna att träffa mig och min hund för att sedan ge eran åsikt om mitt hundägarskap. Bara att pm.a om ett möte här i stan så syns vi i det verkliga livet.

Era versioner och tolkande av mina inlägg är inte ens lik verkligheten, tyvärr hur mycket ni än har försökt så har ni inte lyckats tolka situationen rätt.

Jag har frågat min mor flera gånger om råd, det var tex hon som gav mig rådet att slänga ner honom i marken den gången.

Man gör sig själv en stor otjänst om man inte inser vilket problem det är att hunden morrar av osäkerhet redan vid fyra månaders ålder. Avståndssökande signaler vid så tidig ålder bottnar troligtvis i genetiskt betingad rädsla och reservation och det är inget man arbetar bort. Man kan få det under kontroll, men försvinner gör det aldrig. Det har också en tendens att öka markant med stigande ålder, om man inte hanterar det rätt.

Det är därför viktigt att sådana hundar dresseras av kunniga personer som vet hur man styr en hund med rädslor, speciellt om de är Rottweiler, Schäfer, Amstaff och liknande. Där kan det nämligen gå riktigt fel, om man inte vet vad man gör.

Rädsla och reservation ska aldrig nonchaleras eller bagatelliseras för det är av det värre slaget av problem man kan drabbas av och den hund som har dessa problem är just en problemhund. Det kommer han att vara hela livet, oavsett om man får honom hanterbar eller inte.

Min hund uppför sig ganska trevligt nu vid sju års ålder, men nog är hon en problemhund i grund och botten alltid. Hon har samma problematik som Devin och det är inte roligt att fixa till.

Bra och sakligt inlägg. Jag tänkte skriva något liknande men väljer att istället putta upp detta inlägget.

Ts - Hoppas att det löser sig på ett eller annat sätt. Om du omplacerar din valp hoppas jag att rätt person dyker upp.

Jag har frågat min mor flera gånger om råd, det var tex hon som gav mig rådet att slänga ner honom i marken den gången.

Nu Har jag följt en del av dina trådar, inte yttrat mig så mycket. Det jag sagt i denna tråd är att de finns organisationer som hjälper till att omplacera omd e kör ihop sig.

Dock tycker jag inte att det jag citerat nu jag kan minnas att du skrev i början av din tråd om denna händelse...Så jag blir lite förvirrad

Men nu frågar jag igen, i all väl mening.

Om du läser dina trådar igen och låtsas att det är en helt okänd person för dig, hur skulle du då tolka det ?

Jag tror nämligen att du skulle tolka precis som de flesta andra har tolkat !

Nej jag har aldrig ens nämnt något om det i någon tråd överhuvudtaget, och hade inte tänkt att skriva ut det heller eftersom även om hon gav rådet så var det jag som gjorde det. Har inte tyckt att det spelat någon roll förrän hon försöker visa en sida som inte stämmer.

Hoppas att hon själv kan erkänna för buke att så var fallet.

Jag lämnar tråden eftersom ni spekulerar om något som ni inte har en aning om. Att döma ut mig som hundägare pga mina trådar ger inte ett seriöst intryck av denna sida.
Och vad hade du förväntat dig? Hur ska vi kunna tolka det som du skriver annorlunda?

Era versioner och tolkande av mina inlägg är inte ens lik verkligheten, tyvärr hur mycket ni än har försökt så har ni inte lyckats tolka situationen rätt.
Det måste innebära att du skriver oerhört illa och bör se över dina formuleringar i framtiden. Det är ju knappast bara en person som har missförstått.

Jag har frågat min mor flera gånger om råd, det var tex hon som gav mig rådet att slänga ner honom i marken den gången
Att ni två sitter och tjafsar på ett forum ger ju heller inte något vidare seriöst intryck. Inte konstigt att folk tror att ni sitter mitt i den värsta smeten.

Upprepade gånger har du klagat på det här forumet (inte bara i den här tråden) och folket här. Vad är det som lockar dig att stanna kvar?

Okej, trodde det var den gången som han vart å morra som du haft en tråd om, blev så där underförstått att de har stått här. . .

din mamma verkar ju vara mycket mogen för sin ålder... men hur som helst. försök få ut lite semester/tjänstledighet så att du kan vara hemma med din hund och ordna upp allt. tänk efter både en och tio gånger om det verkligen är en hund som går att sälja, vilka är hans chanser till att växa upp till en trevlig stabil hund? som jag skrev innan så är det INTE en hund som ska säljas via blocket.

men som någon tidigare nämnde så har du tagit beslutet på en dag? du la ut honom på annons samma dag som du la tråden här, då har du ju inte kunnat hinna få tag i någon som kan ta honom?(dagmatte mm). som jag redan skrivit hade jag kunnat ha honom om jag bott kvar i fkp, nu har jag bara möjlighet vissa dagar att kunna hjälpa dig isf.

vi skaffar oss en åsikt efter de du skriver vad ska vi annars tro? att du väljer att bara lägga ut halva delen av hur de är hjälper inte dig själv.

Hoppas de ordnar sig iaf. för hundens skull.

Senast ändrad:

Jag håller med dig (igen), det verkar alltid bli rabalder i KisseNovas trådar.
Det kanske är oss elaka Bukisar det är fel på...:cool:

Men nu frågar jag igen, i all väl mening.

Om du läser dina trådar igen och låtsas att det är en helt okänd person för dig, hur skulle du då tolka det ?

Jag tror nämligen att du skulle tolka precis som de flesta andra har tolkat !

Hade jag läst mina trådar som en okänd person, så hade jag antingen hållt mig borta ifrån trådarna eller skrivit och frågat mer om detaljer innan jag väljer att döma ut personen som hundägare.

Ni väljer att inte ens tro på 2 personer som träffat min hund i verkligheten. Jag ska inte behöva sitta och skriva ut alla detaljer och bakgrund när jag redan i första inlägget skrev att det fanns en mängd olika anledningar till mitt dilemma. Ni vet ingenting om bakgrunden till att jag lade ut han på annons samma dag, ni vet ingenting om hur mycket jag kämpar för att kunna ha honom kvar. Ni vet bara sånt jag vill att ni ska veta, det ni vet i korta drag är att jag sitter i ett dilemma och hunden lades ut på annons rätt omgående. Men jag ser det, tyvärr, mer seriöst att ha tid på sig att välja rätt köpare än att behöva ta första bästa om man sitter i en riktigt djup sits där hunden måste bort snabbt.

Dilemmat är löst nu iaf.

din mamma verkar ju vara mycket mogen för sin ålder... men hur som helst. försök få ut lite semester/tjänstledighet så att du kan vara hemma med din hund och ordna upp allt. tänk efter både en och tio gånger om det verkligen är en hund som går att sälja, vilka är hans chanser till att växa upp till en trevlig stabil hund? som jag skrev innan så är det INTE en hund som ska säljas via blocket.

Precis! Jag tror att den kanbli svårt att hitta den köparen hunden behöver med tanke på alla annonser på exempelvis blocket med hundar av samma rastyp och "problem" som omplaceras. För övrigt tycker jag inte att det är seriöst att sälja någon hund via blocket. Ska jag sälja så hör jag med min uppfödare eller rasföreningen.

Hade jag läst mina trådar som en okänd person, så hade jag antingen hållt mig borta ifrån trådarna eller skrivit och frågat mer om detaljer innan jag väljer att döma ut personen som hundägare.

Yadi Yadi Yadi, det är är ju bara struntprat.

Vi ska väl inte behöva fråga om mer information, det är ju upp till dig vad du vill ge för bild av dig själv, inte våran!

Bra att allt löst sig iaf.

fast jag har också en morsa som man kan undra om hon har alla bitar hemma ibland. jag tror ofta att vi har pratat ut och är överens, bara för att bli huggen i ryggen när jag minst anar det. med henne får man ta konflikterna när de kommer. tur att hon inte är så haj på internet ;).

Liknande trådar

Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 277
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 171
Senast: paradiset
·
Övr. Hund För några veckor sedan blev min kelpie (16 kilo) attackerad och biten av en fullvuxen Gran danois hane. Jag var inte med men enligt...
Svar
2
· Visningar
4 659
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Jag bor ensam och jobbar skift vilket innebär att jag är borta 6-15, 7-16, 14-23 eller 22-07. Hittills har jag löst det genom att ha en...
Svar
6
· Visningar
1 603

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka