Sv: hjälp med argument för lösdrift.
Då vore det väl riktigare att använda utedrift som begrepp, eller...?
Då vore det väl riktigare att använda utedrift som begrepp, eller...?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det går prima att lösa!
Jag har boxar till hästarna också (vid skötsel etc) så man kan ställa in dem där ett par timmar.
Eller så har man så olika stora hästar att man känner igen vems högar det är i lösdriften.
Eller tar med träckprovspåsen ut när man rider ifall de skulle bajsa då
Eller har koll på dem genom fönstret, ser när de bajsar och springer ut med påsen då
Jag förstår precis! Jag övervakade ena hästen 4 timmar en dag för träckprov... Först från fönstret, sen fick hon stå i box ett antal timmar, sen stod jag i hagen (och passade på att mocka den) tills hon bajsade! Tur att ingen såg mig: ponnyn går mot skogen, jag höjer uppmärksamheten, ponnyn bajsar, jag överlycklig springer dit med en påse i högst hugg! Vad gör man inte!?
Så gjorde jag en gång och jag fick gå och känna på vilken som var varm
Jag kommer inte ge mig förän vi har testat och det är bevisat att det inte fungerar
Vi gör av med knappt två storbalar hösilage i veckan (med nät över), och varje häst borde då äta, i runda slängar, 25 kilo/dygn. Det låter mycket, men det är egentligen bara en av dem som faktiskt är knubbig.
Min lilla erfarenhet av islandshästar är att de är så flockbenägna så man knappt kan rida dom en och en utan dom behöver vara i flock hela tiden? Jag vet inga andra hästraser som man har två och två i boxar! Kommer ihåg på en turridning för många år sedan att om det var någon som behövde avbryta ridningen så kunde man inte rida hem en ensam häst utan men var tvungen att bilda en ny flock för att öht få med sig hästen hem. Är det någon sanning till mina fördomar så är det helt rimligt att isisar inte mår bra av att stå i stall?