Hjälp matte döpa mig! *BILDER*

Sv: Hjälp matte döpa mig! *BILDER*

Hmm... Sonja, Chicka , Ichigo? Kanske ?? :idea:

Måns-Berit känns för..präktigt :D Jag hade Maj-Björn på förslag. :D

Nu lutar det mest åt Chupa Chup (med andra ord Chuppe) eftersom jag älskar de klubborna.

Lite andra namn som är osäkra:
Jinx
Boo
Buffy
Elvira
Nyx
Mai Tai

HAha mai tai :love:

Ja, jag tyckte det var lite tufft. :D
Nu är det i alla fall klart att den lilla tussen heter Tiger-Lily

Vad fränt med Tiger-Lily :)

Ska börja naturbruks och kommer då bo på internatet så jag ska få skaffa en liten söt att ta med (och även ha hem såklart då jag far hem på t.ex helger,lov). Var och kollade på Djurmagasinet som det heter idag... De hade kommit in små bebisar idag faktiskt :love: . Tyvärr skulle de vara i "karantän" några dagar så man kunde inte köpa fören på måndag o de var flera som frågat så kommer nog bli hamster lite senare för mig om jag ska ha en, eller från annat ställe.. men nog är dom så fina guldhamstrarna:D

Min då? Hon är väl söt? :D

Reinfeldt! :love:
Photo_6891_631150.jpg

Vad söt!:love: Haha... Jag gillar typ alla hamstrar ;) . Ser ut som syrrans hamster Knappen :). Roligt namn:banana:;). Är det en unge? Tam? Våran dvärghamster (syrrans) är inte den lättaste att uppfostra tyvärr. Men den har faktiskt blivit lite mer tam!

haha jag hade ett gäng guldhamstrar förut, dom hette Elvira Blåtira (klantig brud ;)), Mange Mockasin och Diesel Doris.

Fånga dvärghamster....? Man bara plockar ut dem ur röret där de stoppat in huvudet i, i förhoppningen att få sova i fred. :D

S1.jpg

Nej, skämt åsido, har de ingen lust är det inte lätt att få tag i dem. Som en liten hal tvål med raketdrift i ena änden.

Vad söt!:love: Haha... Jag gillar typ alla hamstrar ;) . Ser ut som syrrans hamster Knappen :). Roligt namn:banana:;). Är det en unge? Tam? Våran dvärghamster (syrrans) är inte den lättaste att uppfostra tyvärr. Men den har faktiskt blivit lite mer tam!

Hon är ett år :D Men tam? Nja... Har hört att dvärgisar är svårare att tämja än guldiga... ;)

En Roborowski, som du har på bilden där, är nästan omöjliga att tämja. De är så små och snabba, och verkar inte vara speciellt sugna på att sitta i handen. Det finns de som blir jättetama, men enligt min erfarenhet så är det få.

Jag har haft Rysk Vintervit och de var betydligt lättare att hantera. Hade uppfödning, och speciellt några av hanarna var väldigt trevliga.

Jag har haft guldhamster också, och de hade liksom mer... humör. De vintervita bet sällan, men guldhamstrarna kunde nypa till om de var på taskigt humör. Men de är större, och därför lättare att handskas med. Båda mina guldhamstrar blev rätt tama, men honan var absolut tamast.

Har en bekant som är uppfödare och har djuraffär och HON tycker att de vintervita är allra lättast och trevligast. Trevligare än guldhamster i allmänhet alltså.

Hon är ett år :D Men tam? Nja... Har hört att dvärgisar är svårare att tämja än guldiga... ;)

Med tanke på den dvärghamster vi har så... ja ;) kan nog stämma..

Har förövrigt skaffat mig en guldhamster unge igår.. Grå hona.. Ser ut nästan som en mullvad:love::angel:. Hon är så snabb så bilder kommer senare!

Nämen vilken en :) härlig bild ;D

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 458
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 339
Senast: Zewz
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
58 798
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 494
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Parfym
  • 🎄Jul 2024🎄
  • Borstning av tänder

Hund, Katt, Andra Djur