B
bussig
Min häst ska tävla på lördag. Jag har glömt bort hur jag ska knoppa manen. Det är flera år sedan. Hur gör ni ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Victovie skrev:Jag brukar börja uppe i nacken, bakom öronen. Jobbar mig sen neråt. Brukar ta pannflätan sist.Tar först en "tuss" man som verkar lagom stor. Sen tar jag en ganska stor hårklämma och sätter upp manen bredvid så den inte kommer i vägen. Därefter flätar jag själva flätan.
När den e klar så tar jag ett gummiband, snurrar 2-3 varv längst ner på flätan, och sen "rullar" jag upp flätan (rullar innåt mot halsen).
fragansia skrev:
axel skrev:Jag är av den gamla stammen och rycker manen
Jag tycker att det blir fula stora knoppar annars
Sen syr jag fast dem. Skitsnygga knoppar som håller
Rumpnissen skrev:dessutom går flyingeknopparna fortast att göra, tar ju bara 10 minuter på en normal man.
De knopparna var sjukt fina! Jag önskar att jag också kunde göra så snygga...
Hur gör alla för att inte få massa tagel och spret mellan knopparna? Och om manen är sliten längst ner ska man lämna en tofs kvar då eller ska man fortsätta fläta på en liten minifläta?
(frågar eftersom ämnet ändå är uppe )
sweet_knorven skrev:De knopparna var sjukt fina! Jag önskar att jag också kunde göra så snygga...
Hur gör alla för att inte få massa tagel och spret mellan knopparna? Och om manen är sliten längst ner ska man lämna en tofs kvar då eller ska man fortsätta fläta på en liten minifläta?
(frågar eftersom ämnet ändå är uppe )