hjälp kennelnamn

hippo

Trådstartare
Jag ska starta en kennel o föda upp
norsk lundehundet men jag behöver ha hjälp med ett bra kennel namn....

jag ville ha fairy tails men det var tyvärr upptaget.
jag vill ha ett gulligt namn

Åh, kennelnamn är ju kul! Jag har precis fått Arrowtails godkänt :D

Vad finns det för saker du associerar lundehunden som ras med? Har du en egen lundehund, vad är dennes personlighetsdrag? Mitt är till exempel för att Tinja är snabb som en pil, jag älskar hennes svans och Engelska är fint :p

Åh, kennelnamn är ju kul! Jag har precis fått Arrowtails godkänt :D

Vad finns det för saker du associerar lundehunden som ras med? Har du en egen lundehund, vad är dennes personlighetsdrag? Mitt är till exempel för att Tinja är snabb som en pil, jag älskar hennes svans och Engelska är fint :p
Kunde inte låta bli att kolla in din hemsida och önskar att fler kennlar hade som dig :p Det är lätt att hitta och ser allmänt väldigt trevlig ut

Kunde inte låta bli att kolla in din hemsida och önskar att fler kennlar hade som dig :p Det är lätt att hitta och ser allmänt väldigt trevlig ut
Haha tack! Byggt upp den själv, det är ju väldigt enkelt med wordpress. Har ju gått media på gymnasiet, så vore tråkigt om jag hade en hemsk hemsida :rofl:

dom har en extra tå, gör lite som dom vill som är typiskt för en urhund sen ser dom ut som små rävar

Jag skulle göra det mer personligt åt mitt håll istället för själva rasen, eftersom man kanske byter ras någon gång under sin livstid.

Tack och lov har vi ett kennelnamn som går från generation till generation i min familj så jag slipper fundera. :D

Vi valde att ta det namn som det heter här där vårat hus ligger. Tror det är ca 20 fastigheter som ligger inom området. Det var kort, lite udda och dessutom rasneutralt.
Långa namn innehållande flera ord tycker jag är lätta att förväxla samt skitjobbiga att slå på på avelsdata som är så himla petig med stavningen.

Svärmors heter kennel Tuzzalis (farmors tuzza kallades en föredetta hund för alltid och Lis är väl kanske någon slut variant på nuvarande hunden Alice)

@Voff Oj då, ligger jag risigt till med Arrowtails? :o:p

Det är ju lite långt, men med tanke på att jag har en vana att ge saker aslånga titlar så är det ändå relativt kort :angel:

Jag kommer vara en sån där uppfödare som ger sina valpar sjukt långa namn :rofl:

@Voff Oj då, ligger jag risigt till med Arrowtails? :o:p

Det är ju lite långt, men med tanke på att jag har en vana att ge saker aslånga titlar så är det ändå relativt kort :angel:

Jag kommer vara en sån där uppfödare som ger sina valpar sjukt långa namn :rofl:
Jag har redan sett ut tema och typ några namn.. De blir inte så korta :rofl:

Sorry var bara tuvngen att kapa tråden lite...
@Fisherling har setat länge nu och undrat vart jag känner igen dig och Tinja och har verkligen irriterat mig på detta att jag inte har kunnat placera er. Nu vet jag vart och hur, jag har ju sett er när ni tävlade rally på min klubb i somras :D

På tal om kennelnamn, det är så svårt och det kommer nog ta många år innan jag kommer på ett själv. :nailbiting:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi ska skaffa oss ett kennel namn Och man ska lämna flera alternativ till skk Men vad ska vi heta ? Än så länge ha vi bara kommit på...
2
Svar
23
· Visningar
2 004
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 816
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
978
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 443
Senast: Sedna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vegansk efterrätt?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror