hjälp..... (jätte långt)

J

jussan

jag har två st hundar, mor och dotter. tog mamman på foder för massa år sedan och när hon fick sin sista kull (hon har fått tre kullar) hos uppfödaren bestämde jag mig för att ta behålla en av dom. hundarna är idag 10 och 5 år. för knappt 2.5 år sedan börjad det. det var en morgon när jag å sambon satt hemma... allt var lugnt när sambon plöttsligt sägr att han tror att den yngsta hunden har ont... jag kollar henne och visst har hon det.. hon skriker rätt ut och får panik så fort man tar i henne. shit... åker upp till djursjukhuset och när hon rönkas visar det sig att hon är trång mellan ngn disk i länd ryggen. hem med rimadyl i tio dagar och sen var hon bra. tyvärr så hände detta igen, flra gånger till och med. konstigt nog alltid i samband med att hon har löpt. har vart inne på djursjukhuset igen men de tror fortfarande att de e diskarna,, har vart hos deras sjukgymnast och hon därimot har sagt att hon inte tror att de e ryggen hon har ont i pga av den fina jämna muskulaturen hon har och att hon inte reagerade på ngt hon gjorde. har sedan pratat med vet och dom tycker att så fort hon får ont ska jag bara ge henne rimadyl (har recept liggandes hemma) vilket jag tycker e lite trist för även om det hjälper så vill jag ju veta vad felet är. men nu i söndags hände det igen. gav henne medicin på morgonen men de hjälpte inte. vid lunch ringer jag till vet och jag fick komma in.. stackars hund hon hade så jäkla ont satt å skrek hela vägen i bilen. men när vi kommer in till vet säger hon ingenting. suck. hon fick en liknande morfin spruta som skulle hjälpa henne att slappna av så hon kunde sova plus att jag skulle fortsätta med rimadyln. i bilen hm började hon skrika igen. sprutan fungerade inte och inte rimadyln heller. nu ligger hunden och skakar å gnyr. kommer jag i närheten av henne skriker hon rätt ut. ringde igen i morse och dom vill att jag avacktar och kommer in och situationn blir ohållbar (vilket jag tycker de e). grejjen är den att i mammans tidigare kullar vet jag att de vart tre st tikvalpar som vart tvungna att tas bort då de har skit ont å bara skrek rätt ut men ngt fel hittades aldrig och n annan har fått avlivas pga en hjärn tumör. ni tänker säker disk brok på henne men hon rör sig bra kan (får docj inte) hoppa up och ner i sängen/soffan lyften svansen kissar bajsar inga problem. sorry för jätte långt inlägg. hoppas ngn här kan komma med ngt tips på vad de kan vara eller vad jag ska göra.
 
Sv: hjälp..... (jätte långt)

Jag skulle ögonabums ta kontakt med en annan veterinär för ett andra utlåtande.

Så där ska inte hunden behöva må och jag vet av egen erfarenhet hur extermt tufft det är att gå hemma med en hund som har ont och man bara får smärtstillande utan ens en ordentlig diagnos (min första hund).
 
Sv: hjälp..... (jätte långt)

Jag skulle ögonabums ta kontakt med en annan veterinär för ett andra utlåtande.

Så där ska inte hunden behöva må och jag vet av egen erfarenhet hur extermt tufft det är att gå hemma med en hund som har ont och man bara får smärtstillande utan ens en ordentlig diagnos (min första hund).

ja det är värkligen jätte jobbigt. men sen i söndags var det tredje vet jag pratade med på telefonen och alla vill att jag ska avvakta. vet inte om jag e överkänslig men jag vill ju inte att hon sja ha ont så det känns hele tiden som dom inte tar det på allvar.
 
Sv: hjälp..... (jätte långt)

Det minsta man tycker du bör kunna kräva är iaf smärtstillande starka nog så hunden slipper ligga och lida...
 
Sv: hjälp..... (jätte långt)

Jag tycker som du att situationen är ohållbar. Och då säger du det och kräver att få komma in.
Stå på dig!

Ett tips, dela gärna av all text i stycken nästa gång. är jättejobbigt att läsa ;)
 
Sv: hjälp..... (jätte långt)

Min hund hade åxo ont utan anledning, det visade sig att hon hade stora cystor på livmodern och äggstockarna ,prata med veterinären om detta, kanske kastration som åtgärd, lycka till
 
Sv: hjälp..... (jätte långt)

Det minsta man tycker du bör kunna kräva är iaf smärtstillande starka nog så hunden slipper ligga och lida...

trodde ju att jag fick de i söndags när hon fick någon typ av morfin... men tydligen inte plus att jag skulle ju gärna vilja veta vad felet är. ska gå upp till en mindre vet klinik å prata med dom nu efter två när dom öppnar tänkte jag... hoppas hon tar detta på allvar.
 
Sv: hjälp..... (jätte långt)

Jag tycker som du att situationen är ohållbar. Och då säger du det och kräver att få komma in.
Stå på dig!

Ett tips, dela gärna av all text i stycken nästa gång. är jättejobbigt att läsa ;)

men hur kan flera vet när jag ringer å säger att hunden bara sitter å skriker när jag tar i henne att jag ska höra av mig igen och komma in om situationen blir ohållbar. vad är då ohållbar för dom??
ska kontakta en annan nu efter två när de öppnar å jag får väl försöka vara tuffare då.
ok... ska göra de med texten nästa gång... skrev den så bara för att den inte skulle se lika lång ut:angel:
 
Sv: hjälp..... (jätte långt)

Min hund hade åxo ont utan anledning, det visade sig att hon hade stora cystor på livmodern och äggstockarna ,prata med veterinären om detta, kanske kastration som åtgärd, lycka till

ja de ska jag värkligen göra... hur betedde sig din hund? hur hittade dom det???
 
Sv: hjälp..... (jätte långt)

men hur kan flera vet när jag ringer å säger att hunden bara sitter å skriker när jag tar i henne att jag ska höra av mig igen och komma in om situationen blir ohållbar. vad är då ohållbar för dom??
ska kontakta en annan nu efter två när de öppnar å jag får väl försöka vara tuffare då.
ok... ska göra de med texten nästa gång... skrev den så bara för att den inte skulle se lika lång ut:angel:

Men de säger "när situationen blir hållbar för DIG", och det är den nu? Så åk in..!
 
Sv: hjälp..... (jätte långt)

har vart upp nu till kliniken brevid. dom had ju så klart ingen vet där nu denna veckan... och tjejen som var där kund jag bara brätta jätte snabbt för hur det låg till för hon satt och hade telefontid men hon tyckte att jag skull åka in med henne och tipsade om en klinik i stan. gick hem å ringde dom å berättade lite kort och hon ville kolla på hunden så jag fick tid imorgon, e det verkligen ok att vänta till imorgon???
nu sa jag inget om att jag var inne med henne på djurdjukhuset i söndag (måste man säga sånt?)
å jag tycker detta e så jobbigt nu asså. här ligger hon å små skakar med oroliga ögen. tar jag i henne så skriker hon rätt ut. fy...
 
Sv: hjälp..... (jätte långt)

Nu har jag ingen erfarenhet av det du skriver, men jag skulle nog ha sett till att få åka in idag.
Det är varken roligt för dig eller hunden när hon mår så dåligt. Hon har ont och du verkar skärrad.
Är det inte skönare att åka in och hunden får smärtlindring än att hon ska ligga och ha ont till imorgon?
Lycka till!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 215
Senast: Sesca
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 682
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Usch måste bara skriva av mig! Om tråden är på fel ställe så flytta den gärna. Var med om en så obehaglig händelse idag! Är för...
Svar
2
· Visningar
1 731
Senast: Fruentimber
·
Hundträning Jag har en notoriskt människohoppande 15-månaders labrador - och jag känner en viss hopplöshet kring det. Är hon runt andra människor än...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 829
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp