Sv: Hjälp, jag är så sned!
Lättridningen e läskig >.< Men så länge galoppen håller sig på planerat spår är det ganska lungt ^^ Det smittar ju av sig på ridstilen så till den grad att jag gör istort sett allt för att absolut inte lätta från sadeln.. Fick ett alldeles eget mantra för något år sedan "Tänk Grischa - Grischa - Grischa!" eftersom han sitter mkt på bakfickorna och "lite kutig i ryggen"... till slut så kallade dom mig på skämt för "lill-Grischa", inför Grischa... det var ju inte alls pinsamt eller så...
Fy onda knän kan inte vara bra vid ex mkt galopper och lättridning . Men kämpa på vi kommer nog alla att rida om vi så sitter i rullstol i slutändan hästar o ridning är ett gifft. Maken hemma påpekar i bland (flinar samtidigt) när man haltar o knappt tar sig ur sängen med att skulle hästen stå färdigsadlad utanför skulle man nog krypa o släpa sig upp i sadeln även om man inte kunde gå Det kanske är en ny bra gren för handikappridningen i Sverige? Man har ju ett horn att hålla sig i
Lättridningen e läskig >.< Men så länge galoppen håller sig på planerat spår är det ganska lungt ^^ Det smittar ju av sig på ridstilen så till den grad att jag gör istort sett allt för att absolut inte lätta från sadeln.. Fick ett alldeles eget mantra för något år sedan "Tänk Grischa - Grischa - Grischa!" eftersom han sitter mkt på bakfickorna och "lite kutig i ryggen"... till slut så kallade dom mig på skämt för "lill-Grischa", inför Grischa... det var ju inte alls pinsamt eller så...