Hjälp, jag är så sned!

Sv: Hjälp, jag är så sned!

Fy onda knän:crazy: kan inte vara bra vid ex mkt galopper och lättridning . Men kämpa på :) vi kommer nog alla att rida om vi så sitter i rullstol i slutändan:) hästar o ridning är ett gifft. Maken hemma påpekar i bland (flinar samtidigt) när man haltar o knappt tar sig ur sängen med att skulle hästen stå färdigsadlad utanför skulle man nog krypa o släpa sig upp i sadeln även om man inte kunde gå:angel: Det kanske är en ny bra gren för handikappridningen i Sverige?:) Man har ju ett horn att hålla sig i:rofl:

Lättridningen e läskig >.< Men så länge galoppen håller sig på planerat spår är det ganska lungt ^^ Det smittar ju av sig på ridstilen så till den grad att jag gör istort sett allt för att absolut inte lätta från sadeln.. Fick ett alldeles eget mantra för något år sedan "Tänk Grischa - Grischa - Grischa!" eftersom han sitter mkt på bakfickorna och "lite kutig i ryggen"... till slut så kallade dom mig på skämt för "lill-Grischa", inför Grischa... :o det var ju inte alls pinsamt eller så...

Sv: Hjälp, jag är så sned!

Rida med tant-knästöd :rofl: :rofl: sånna däringa fina saker med dynor och kardborreband.. Och träna upp den inre lårmusklen för å få mer stabilitet ^^ Annars är det bara att lägga så lite vikt som möjligt i benen så jag sitter väldigt mkt på bakfickorna när jag rider och undviker i största möjliga mån att rida lätt..

Träna på då, tycker inte om när nån har ont å så.:cry:

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 792
Senast: mamman
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 147
Senast: Juli0a
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har entusiastiskt läst många "vilken ras"-trådar här på buke och faktiskt registrerat mig här för att fråga er kloka människor...
2
Svar
23
· Visningar
3 568

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat