Hjälp igen med shettis

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare annele
  • Startdatum Startdatum
A

annele

nu behöver jag er hjälp igen :angel:
Har hittat en i mitt tycke helt underbar shettis, men jag skulle vilja ha era råd om det är något att satsa på.
Om ni vill så kan jag skicka foto på skönheten till er mail.
Hoppas verkligen att ni vill hjälpa mig

hm .. ingen stam jag tycker om :angel:, men du kan gärna skicka foto så kan man kommentera den, hur gammal är han?

Gillar inte heller Valentino men han har ju kanonstam själv. :) Ska själv betäcka båda mina damer med Wessel (pappa till Valentino) i år.

Valentino själv är inte heller i mina ögon någon höjdare, men hans stam är definitivt en höjdare! Pappa Wessel är Elitpremierad sedan några år tillbaka och hans mamma Agree v Spuitjesdom Elitpremierades vid 10 års ålder, efter 6 födda avkommor = minimiantalet avkommor för att få Elit. Hennes tredje och fjärde avkommor blev godkända hingstar; Valentino och Smevallens Royal (som för övrigt är far till min godkände Zeb - jag har haft Royal på station ett år och skulle kunna skriva en hel uppsats om att han förärvt sig SUPER, på få avkommor) och utöver dem är 3 avkommor högt bedömda. Agree själv har fått upp till 43 p och blivit BIS.
Mysak blev utsedd till bästa hingst då han godkändes och om jag inte minns fel hade han 42 p då. Han är e Almnäs Ra, som säjs ha varit en topphingst men som dog ung. Och mysaks möderne är den kända och förärvningssäkra "Lottastammen", dvs härstammar från Kirkbride Flake.

Är ponnyn ifråga själv bra så hade jag inte tvekat... Med den stammen finns nog god chans att lyckas, skulle jag tro.

Vad ska du ha den till?

jag hade tänkt att försöka få honom godkänd, sedan hade jag tänkt köra med honom.
Sänder dig foto på honom så kan du säga om det är något att satsa på.

Tack alla för era tips och råd :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:
Men med min vanliga otur så bestämde jag mig för sent så han är redan såld.

Liknande trådar

Hästhantering Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny! Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
2
Svar
30
· Visningar
1 930
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 439
Senast: ildiko
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30