Valentino själv är inte heller i mina ögon någon höjdare, men hans stam är definitivt en höjdare! Pappa Wessel är Elitpremierad sedan några år tillbaka och hans mamma Agree v Spuitjesdom Elitpremierades vid 10 års ålder, efter 6 födda avkommor = minimiantalet avkommor för att få Elit. Hennes tredje och fjärde avkommor blev godkända hingstar; Valentino och Smevallens Royal (som för övrigt är far till min godkände Zeb - jag har haft Royal på station ett år och skulle kunna skriva en hel uppsats om att han förärvt sig SUPER, på få avkommor) och utöver dem är 3 avkommor högt bedömda. Agree själv har fått upp till 43 p och blivit BIS.
Mysak blev utsedd till bästa hingst då han godkändes och om jag inte minns fel hade han 42 p då. Han är e Almnäs Ra, som säjs ha varit en topphingst men som dog ung. Och mysaks möderne är den kända och förärvningssäkra "Lottastammen", dvs härstammar från Kirkbride Flake.
Är ponnyn ifråga själv bra så hade jag inte tvekat... Med den stammen finns nog god chans att lyckas, skulle jag tro.
Vad ska du ha den till?