Hjälp!! Hundraser!

Sv: Hjälp!! Hundraser!

Bild 1 Pommeranian
Bild 3 Volpino Italiano (står tom i länken)

Så mycket kunde jag lista ut :D

Bild 4: klippt/valp shih tzu eller blandras skulle jag tro. Men jag tror mest på blandras.

Senast ändrad:

Bild 3 Volpino Italiano (står tom i länken) jag ser det står i länken med men kan då ej hitta den rasen ngnstans när jag googlar... så heter nog ngt annat...

Vad är skillnaden (utseende och sätt) mellan Volpino och Japansk spets?? Tycker de ser lika dana ut (kanske att Volpinon har längre och slankare ben och längre nos) :o:D Har träffat många Japanska spetsar men aldrig en Volpino. Hur är Volpinon jämfört med JS? Har alltid älskat JS'ens utseeende men inte riktigt fallit för deras temperament.

Men den röda Volpinon var ju :love::love:

sly1.jpg

Senast ändrad:

Ursprunget framför allt. Jappen är en ny ras av okänt ursprung, volpinon är en ras med lång historia (har jag förstått).

Sedan är volpinon mindre, något livligare (tror jag, även om det säker är linje/individberoende).

Öronställningen är lite olika. Volpinons öron ska sitta "tio i två" medan jappens ska stå rakt upp.

Ögonformen skiljer sig också. Volpinon har runda ögon medan jappens ska vara mandelformade.

För att göra det ännu roligare har vi american eskomo dog också :D

American eskimo
img_4.jpg

Volpino
images

Min jappe
dsc_0321.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Förlåt för ännu en hundrastråd🙈 En kompis till mig letar lämplig hundras och har frågat mig vad jag tror. Och även om jag tycker jag har...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 377
Senast: Tiger tok
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 924
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 195
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 217
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka