HJÄLP! Hund har cancer...

Sv: HJÄLP! Hund har cancer...

Har läst tråden i tysthet...

Bella var en jättefin hund. Förstår att det var jobbigt att hon blev sjuk, och att ta bort henne.

Men du gjorde helt rätt. Det är tungt när våra vänner djuren blir sjuka och vi måste fatta beslutet att det är dags. Men ansvarsfulla djurägare gör det. Vi har tagit bort tre älskade hästar.

Hoppas du ska må bättre snart. Känn dig stolt över att du som hundägare tog ansvar och fattade rätt beslut!

Norrland

Sv: HJÄLP! Hund har cancer...

*KL*
Fina Bella:love:! Sorgen lägger sig ju lite så småningom men saknaden finns nog alltid kvar. För mig är det faktiskt en tröst att jag drömmer rätt mycket om mina tidigare hundar, i drömmen vet jag på något sätt att det inte är på riktigt och försöker att dra ut varje ögonblick i det längsta. Visst är saknaden större när man vaknar men jag skulle inte vilja vara utan de drömmarna.

Och även om det inte känns så nu så är det faktiskt en välsignelse att man kan ta bort sin hund när den lider. Har haft anhöriga som dött i diverse mindre trevliga sjukdomar och det är verkligen jobbigt att se dem tyna bort och ha ont.

Som sagt, du gjorde det rätta och det hoppas jag att du känner innerst inne också. Kram!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 813
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 786
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
4 122
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 480
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V