Sv: HJÄLP! Hund har cancer...
kl
Om det finns metastaser i lungorna syns de bara på röntgen, inte under operationen. De planerar ju inte att öppna upp i lungorna. Därför röntgar man.
Det var detta jag läste faktiskt på morron innan vi for, och vart orolig för ifall dom inte hade tänkt rönkga. Så jag sa till om det. Vet inte om dom hade tänkt göra DET iallafall. Men jag sa till. Och dom rönkgade. Men jag fick inte söva hon innan som jag helst ville. Och jag sa innan rönkgen att om hon har metastaser i lungorna då tar jag bort hon. Det sa vetrinären också.. att "då hjälper det ju inte att operera, för det går inte att operera i lungorna."
Dom gick iväg med Bella & rönkgade. sen kom dom tillbak med henne men skulle undersöka bilderna ett tag. Jag satt o vänta o var jättenervös. Dom hittade metastaser i lungorna. Jag fick se bilderna. 4 synliga metastaser men det kan ha funnits fler mindre sa hon, men som inte syns på rönken . Då grina jag lite, Bella kolla upp på mig och då försökte dölja det så mycke som möjligt och le mot hon. Det verka som hon gick på det.
Jag har ju talat om att jag har grinat mycke. Men åtminstone två dagar så har jag hållt mig lugn inför hundarna. Särskilt Månda & Tisdag. Har inte grinat inför dom utan försökt verka glad för jag ville inte oroa dom. Jag lyckades bra. Jag gav också Bella extra uppmärksamhet, hon fick massage och hon låg närmast mig i sängen. Mot min kropp så jag känner hon. Jag har tagit en massa kort och filmat. Gått promenad på en massa olika ställen, ställen vi inte gått på pålänge. På Måndan fikade i köket på första gången på länge, när vi sitter där så ska Bella "va gullig" (Hon sitter med tassarna & hakan på bordet eller på mina knän och tigger) Hon har också fått göra sina konster, "dansa" o "gå som folk" & prata & det har jag filmat. Och igår tex innan vi for... Bella var på bra humör , vi gick en liten promenad, dom sprang ut , "jippi, promenera va kul", hon o Elmer skällde på hundar som vi mötte, hon såg helt pigg o glad ut. Vart glad när mamma kom o hämta oss med bilen, som vanligt, Dom skällde och var jätteglada. och trodde typ vi skulle fara på nåt kul äventyr. Sen framme hos vetrinären när vi klev ur bilen så var Bella fortfarande glad och följde frivilligt med. Där inne i rummet så var hon lös på golvet och jag busa lite med hon så hon. Hon bruka ju ofta annars va lite skakis hos vetrinären, men jag lyckades få henne att känna sig lugn verka det som. Kanske lite skakis korta stunder bara.. Tex då vetrinärerna gick iväg med hon o skulle rönkga hon. Sen medan "vetrinärerna" undersökte bilderna, då busa jag lite till med hon och masera hon och sånt så hon skulle bli avslappnad igen. Och hon fick dricka vatten.
Men själva avlivningen var fruktansvärd! Skithemskt! Långdragen och smärtsam.....