Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
hur kan du säga så? vill du ha en hjärndöd maskin...skaffa bil eller nåt. MEN AKTA DINA STACKARS MEDTRAFIKANTER!Nej, skulle jag inte. det funkar bra, då håkler jag mej till det.
För mej är hästarna inga vänner, dom är arbetsredskap och tävlingsdjur.
Vad ska jag göra? Min häst stegrar sig för att hon inte tycker om att jobba. Hon har stegrat sig och gått runt med min kompis så att hon fick ligga på sjukhus. Nu idag när jag red och vi skulle klättra, så stegrar hon sig i början av backen, det är väldigt högt hon reser sig också. :S
Till sist så ställde hon sig och då sa kompisen att hon stog rakt upp. Jag lyckades dock få henne så att hon ramlar åt sidan, så att jag inte blir mosad. :P:S Vad gör man? Hur får jag henne att sluta stegra sig?
Mvh Diana
Hej Diana!
Sätt genast på hästen en GOGUE och rid med den en längre tid. Jag har själv en häst som stegrar sig högt när hon inte vill jobba mm, det fungerar jättebra! Ger ett tryck över nacken, men endast när hon reser sig och stör inte hästen annars. Min häst ger sig direkt när hon känner trycket över nacken och inser då att det inte är ngn ide. Försök med detta jag vet att det hjälpt många, hästen får bara intr stegra sig det är ju livsfarligt!!
Lycka Till. Skriv gärna och tala om hur det funkade.
ja inspänningar fiunkar ju alltid!!!!!!!!!!NOT!!!!!
VI HAR FORTFARANDE INTE FÅTT SVAR PÅ OM HÄSTEN ÄR KOLLAD ELLER INTE! vilket jag tycker är konstigt...är den INTE kollad så GÖR det! och vad du än gör, lyd inte dessa idiottips om "slå hästen i skallen" bla bla bla...UTRED hästen på klinik, är allt okej...FINE! då är det nåt annat som spökar, men inget du ska sitta och gissa dig fram till på egen hand. Ta hjälp av en tränare! jag skulle aldrig i livet drämma till hästen i skallen då det ALLTID finns en anledning.
om det nu är så att den inte orkar, varför KRÄVER du att den ska göra det? du vet själv när den protesterar, o att den gör det för att det är jobbigt, varför tvinga den då? TA DET LUGNT! våld löser inga problem!
ja inspänningar fiunkar ju alltid!!!!!!!!!!NOT!!!!!
Om en häst stegrar sig och går omkull upprepade gånger är något fel, riktigt, riktigt fel. Hästen har säkert en skada i skelettet eller så som bara märks när hästen ska göra något jobbigt, som t.ex. att klättra i branta backar eller galoppera. Rid inte hästen förrän du fått den röntgad och veterinärkollad. Ta gärna ut en massör eller liknande för att gå igenom hästen. Kontrollera också bett och sadel. Den här hästen är verkligen farlig, du borde verkligen inte rida den!
Och framför allt, SLÅ INTE HÄSTEN. Den gör inte så för att vara dum, den har ONT eller är missnöjd med något!!! (En häst skulle ALDRIG, ALDRIG göra så för att den vill vara elak eller för att den är lat!!!!)
Hej Diana!
Sätt genast på hästen en GOGUE och rid med den en längre tid. Jag har själv en häst som stegrar sig högt när hon inte vill jobba mm, det fungerar jättebra! Ger ett tryck över nacken, men endast när hon reser sig och stör inte hästen annars. Min häst ger sig direkt när hon känner trycket över nacken och inser då att det inte är ngn ide. Försök med detta jag vet att det hjälpt många, hästen får bara intr stegra sig det är ju livsfarligt!!
Lycka Till. Skriv gärna och tala om hur det funkade.