Hjälp! hjärtat sitter fel!

Snerpan

Trådstartare
Nu behöver jag hjälp buke.

Mitt sto är dräktigt, 24:e dygnet, och ultraljudades idag.
Konstaterades dräktig, ett litet levande foster finns där i magen.

MEN tydligen så ska man se hjärtat, det vita pricken uppe till höger.

När mitt sto ultraljudades satt det uppe till vänster.
Vetten kunde inte svara på varför, men sa att det lever och är "normalt utvecklat".

Det var inget jag tänkte på först.
Jag var så lycklig över att hon äntligen var dräktig.

Jag måste erkänna att jag är orolig.

Behöver jag vara det?

Sv: Hjälp! hjärtat sitter fel!

Ring veterinären så snart du kommer åt och fråga om det, får du ett dåligt svar, ring ytterliagre en.

Undrar om de skojar med dig, det beror väl från vilket håll man ultraljudar, på vilken sida man ser hjärtat.
Skulle nån ultrljuda mig bakifrån skulle jag också ha hjärtat till vänster.

Ja det finns väl inte ett och samma ställe som hjärtat ska vara på, det beror ju på hur fostret ligger!!! Den du ska vara orolig för är nog veterinären, eller har han som CK sagt skijat med dig.
På vår station har vi UL hundra tals ston och aldrig har man letat efter att hjärtat ska sitta rätt utan att det ska slå! Det finns inget att bekymra sig över!

På människor kan hjärtat oxå sitta på "fel" sida utan att det behöver innebära några problem :)

Till Gimlan: ja, dom tycks inte riktigt förstå vad det menas med=)

CK: jag undrade det jag med först, men med min första dräktighet (min och min) så måste jag erkänna att även om jag läst på så mycket jag kan så är jag vääääldigt nervös/förväntansfull/lycklig. Kanske det som gör mig dummare än vanligt?

Rodde: bra! för slår gör det. =)

e_lin_a: skönt! Tack=)

TACK för svaren allihop! och vet ni vad? VI KOMMER FÅ EN LITEN FÖLS!!!!

Liknande trådar

Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 618
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 268
Senast: Habina
·
Kropp & Själ För tre veckor sen blev jag påkörd (för er som sett förra tråden, föraren är fortfarande inte hittad :() Initialt, redan på akuten...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
29 449
Senast: GotAsecret
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 361
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka