Sv: Hjälp...har jag förlorat min hund??
Jag tycker att när du har hunden och hundens papper i din hand så talar du om för henne att du vet om de kullar hon tagit på hunden och talar även om hur besviken du är på detta, att det är djurmisshandel och att du kommer att anmäla detta.
En sådan människa ska helt enkelt inte få ha hund! För när hon blir av med din så kommer hon att skaffa en ny att avla på!
Jag kan ge ett exempel med min stående fågelhundsras. Denna historia har jag hört från dem i norge. En kvinna där har avlat på rasen bara för att tjäna pengar till sin dotters utbildning!
Suck...
Det är ju en ras som är mellanstor i storlek, och är en riktigt trevlig familjehund så givetvis är det många som köpt valpar av henne för att hundarna är trevliga, men utan att veta vad dom egentligen köpt.
en av denna uppfödares valpköpare hörde av sig till en person i norska bretonklubben för han hade problem med sin hund. När dom var ute och gick så kunde hunden helt plötsligt bara "stelna till" och kunde sedan stå som en staty hur länge som helst. Han ville veta om det var en vanlig åkomma inom denna ras!
Och vad man kunde göra för att bota det!!!
Helt sanslöst! Dom hade ingen aning om vad dom egentligen köpt för hund! Och tanten hade inte talat om det heller utan var nöjd så länge som hon fick betalt.
det finns sjuka människor och du har chansen att sätta käppar i hjulet för en av dem så det tycker jag defenitivt du skall göra, men se till att vara "vän" med henne tills du har hunden och papprena i din hand! :smirk:
Lycka till!!!