Hjälp! Han har slutat sova=(

MsSleepalot

Trådstartare
Sen vi flyttade hit snart 2 månader sen har sonen slutat sova på nätterna:( Det spelar ingen roll hur mycket han sovit på dagarna längre, eller när han kommer i säng på kvällarna, han sover jättedåligt ändå.

Inatt tex. somnade han strax efter 22, vaknade 00.50 då jag gjorde iordning välling men han åt knappt nått, sen efter det har han vaknat lite hela tiden och gnällt och ska ha nappen. Tagit upp honom och han somnat i famnen när han inte somnat av nappen.

Kl 5 (som alla andra mornar) ligger han och kraffsar på spjälskyddet och drar i det och försöker vända sig på mage vilket han alltid lyckas med och sen blir arg. Sen kan han vara vaken ca 1 timme till jag kanske får han att sova igen. Igår morse vaknade han 6 och vägrade somna om!

Håller på att bli tokigt:( och det är ju bara jag som tar honom på nätterna för sambon hör honom inte...jag får alltså aldrig sova vilket är så sjukt jobbigt och påfrestande för humöret:crazy:

Testade möblera om men det funkade inte. Funderat på att han ska få eget rum, men då får jag väl springa fram och tillbaka genom lägenheten på nätterna?

Vad ska jag göra? Finns det något att göra?
Jag blir fan tokig snart:(

Sv: Hjälp! Han har slutat sova=(

Väck sambon ibland och låt honom ta sonen.

Ni är två om barnet eller hur?
En kompis har en dotter som också vaknar på nätterna och de gjorde så att det går upp varannan gång. Hennes sambo protesterade väl i början men när hon frågade vilket han helst ville ha; en utvilad och glad sambo som orkade med alla tre barnen en hel dag eller en trött sambo som var grinig av trötthet och inte orkade med barnen då gav han sig.

men förstår hur du känner, våran son sover visserligen på nätterna men vaknar tidigt varje morgon och när sambon är ledig så är det ändå jag som vaknar av att Isak låter. Fast jag tror han hör honom mycket väl, annars måste människan seriöst vara stendöv.

För det första så prata med sambon så ni får dela på nätterna. De nätterna som sambon tar honom så sover du i ett annat rum, så slipper du bli väckt. Sover du på natten så blir du gladare på dagen ;)
Jag har tyvärr inga tips på hur du ska få sonen att sova bättre :(

Vi har jämngamla bebisar, V är också drygt 6 månader. Han sover bra om nätterna men vaknar ofta, alltså han somnar oftast om ganska snabbt.

Jag tar honom alltid på nätterna, dels tar det lång tid innan sambon vaknar, dels somnar han om jättesnabbt bara han får bröstet. De gångerna jag varit less och väckt sambon har han vaggat och burit medans jag ändå inte kan somna om och sen slutar det med att jag ändå ammar honom.

Lite less snart...

Senast ändrad:

Jag tycker det låter som rätt normalt sovande för ett barn i den åldern, tyvärr :( Det finns ju lyckliga :devil: som har barn som sover utan avbrott hela natten, men jag tror att de har en himla tur bara. Dela på nätterna, skaffa bra öronproppar att ha de nätter det är din tur att sova. Och försök få sova ifatt någon timme på morgnarna, sambon din får helt enkelt kliva upp vid fem-sex och ta hand om sonen när han ska upp och jobba. Det blir lite bättre med tiden, man får hitta trick för att överleva så länge.

Alltså det konstiga är ju att han sov jättebra mellan 1,5-4,5 mån ålder. Men efter att vi flyttat blev det helt kaputt och han vaknar flera gånger på nätterna... Oftast somnar han ju om men ibland kan han vara vaken och klättra runt i sängen och gnälla, DET är drygt:crazy: Alltså när han är vaken och inte vill sova.

Men det kanske är vanligt att dom gör såhär? Han har också bara poff pang blivit sämre på att äta också. Förut vräkte han gröt, mat, välling. Men nu vill han knappt ha=/

Nej jag hoppas verkligen det går över snart, annars blir jag tokig!

Han har blivit helkonstig alltså:crazy: Äter jättedåligt och så sjukt gnällig! Och svår att få och sova på dagen och nu ikväll vilket han aldrig varit. Jag hoppas verkligen detta bara är en utvecklingsfas:crazy:

Nu har jag inte barn själv - men jag vet att brorsonen också sover knasigt, är gnällig och äter sämre just nu (också 6 månader gammal) och hos honom är det tänderna som spökar. Kan det inte vara så hos din lilla med?

Sv: Hjälp! Han har slutat sova =(

Tänkte också på det, låter som tänderna?
V har två tänder på g och äter mycket mindre än vanligt, för nån dag sen åt han typ 1 sked per mål (får lunch och middag). Men så länge han ammar låter jag honom äta precis så lite som han vill.

Men många bebisar har ju en trotsperiod just i den här åldern, många backar och blir mindre igen. Ammar oftare, blir gnälligare, mammigare och vaknar oftare. Sen när de kommer ur trotsen så brukar de ha lärt sig nåt, t.ex. krypa.

Hoppas det är tänder eller trotsperiod, då vet du att det kommer en ände! :)

Senast ändrad:

Shit, Simon kan verkligen chocka:eek:Inatt sov han 21.30-7.10! Jag gav honom nappen vid 12-1 tiden bara annars har han sovit. Och idag är jag pigg och glad:D

Jo jag tycker också det känns som tänder med tanke på att han äter så mkt sämre, men inga i syne än... Och han vill ju knappt ha flaskan längre heller så det är maten som gäller=/

Jag hoppas det endera är en sån trotsperiod du beskriver eller tänder! Det var typ nyss som han inte gjorde nånting, alltså "stannade upp". Blev arg bara man la honom på golvet tex. Nu kravlar han runt och kan rulla runt en massa själv på golvet så man kan ju hoppas det är över nu snart:D:crazy:

Sv: Hjälp! Han har slutat sova =(

Tänkte också på det, låter som tänderna?
V har två tänder på g och äter mycket mindre än vanligt, för nån dag sen åt han typ 1 sked per mål (får lunch och middag). Men så länge han ammar låter jag honom äta precis så lite som han vill.

Men många bebisar har ju en trotsperiod just i den här åldern, många backar och blir mindre igen. Ammar oftare, blir gnälligare, mammigare och vaknar oftare. Sen när de kommer ur trotsen så brukar de ha lärt sig nåt, t.ex. krypa.

Hoppas det är tänder eller trotsperiod, då vet du att det kommer en ände! :)
Precis så har Isak varit. Haft en jobbig period och sedan har det kommit flera nya grejer.

Även när han har fått tänder så har han vaknat nattetid, knappt velat äta och varit jättekinkig. Det kliar och gör ont ju. Nu sist har han vait dålig i magen ett tag också. Såg för någon dag sedan att en ny tand tittat fram.
Han visar bra långt innan tänderna kommer att det är på g.

Nu är ha n ån och har en sådan period nu också.
Gnäller och skriker, sparkar, slåss och nyps :crazy: och är ena sek solstråle och andra åskmoln typ.
Men han är bara så mot mig, aldrig mot sambon. Skrika kan han göra men inte alls lika mycket och slåss osv inte när han har honom. :confused:

Senast ändrad:

Han har blivit helkonstig alltså:crazy: Äter jättedåligt och så sjukt gnällig! Och svår att få och sova på dagen och nu ikväll vilket han aldrig varit. Jag hoppas verkligen detta bara är en utvecklingsfas:crazy:

Han later faktiskt helt normal :D

Barn har olika utvecklingsfaser som de maste ga igenom, de far tander, blir sjuka, de drommer mardrommar ibland, ar hungriga ibland, en del barn sover helt enkelt ytligare an andra.... the list goes on. Man kan nog inte forvanta sig att ett barn ska sova perfekt resten av livet bara for att det gatt bra en period ;)

Min man och jag brukar dela upp natterna nar vi har jobbiga perioder. Sa att man far sova en hel natt, mer eller mindre iaf. Visst vaknar man anda nar det skriks (sarskilt om bada tva gapar samtidigt :devil:) men det ar en himla skillnad att bara kunna puffa pa maken och sen somna om igen!

Och om du kan fa nagon att ga ut med barnvagnen en timme eller tva pa dagen sa att du kan sova eller iaf vila - det hjalper ocksa!
Vi har ingen familj i narheten men har jattesnalla grannar som garna hjalper till :love:

Så har vi också haft nu en månad och IDAG tittade en lite tand ut =)
Min lillkille är 7 månader..

Liknande trådar

Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
12 539
Senast: Madalitso
·
Småbarn Vi håller på bryta ihop lite halvt här hemma då vår snart 2 år gamla son sover så dåligt om natten alltför ofta. Handlar om att han...
Svar
12
· Visningar
1 521
Senast: cherie
·
Småbarn Nu behöver jag eran hjälp... Vi har en tjej här hemma som fyller tre år i sommar. Hon har ALLTID varit väldigt svår att söva och har...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 195
Senast: Lingon
·
Övr. Hund Jag har noterat en förändring i min hunds beteende senaste månaderna. Hon är nyss fyllda 1 år, och har under hela sin valptid sovit bra...
2
Svar
20
· Visningar
16 020
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar