HJÄLP grodor överallt

L

lundborg

jag har grodor och paddor överallt :eek:

jättejobbigt när man går ner till stallet varje kväll och får lyfta dän ca 5-6 paddor eller grodor varje kväll :crazy:

finns det nått som man kan strö ut som inte grodor gillar? (inget som dödar dom utan bara att de inte vill vara där)

Sv: HJÄLP grodor överallt

de är ju så äckliga ju :crazy:

hur sjutton blir man av med dom??

Varför dem finns här hemma tror jag beror på att det har bildats en liten damm bakom vårat garage. Där brukar va groder i miljontals. Sen mot sommaren slut brukar dem stora feta paddorna komma, och dem är inte små!
Vet inte hur man får bort dem!

Men du! Jag hörde nånstans att det var bra med paddor...vad sjutton var det..? ehh...ja mitt minne ja...Men det va nå bra iallafall.

ja, de äter sniglarna (även mördarna)

Är det inte extremt mycket paddor och grodor i år? Tycker man ser dom hoppande överallt när man går ut, t.o.m i hästboxarna om dörren står öppen. Jag tycker dom är mysiga och dom tar väl en del skadedjur, som t.ex sniglar. Jobbigt för dom som ska klippa gräs, de får ju bära bort dom först.

jag tycker inte de är särskilt mysiga då man trampar på dom när det är mörkt :eek:
blää

nu verkar de borta iallafall när det blev kallt :D

Det är bara att vänta på att de ska gå i ide. Att de vandrar omkring just nu (okej kanske inte nu, men innan) är för att de letar efter ngnstans att sova under vintern. Det är därför de är så sega nu. De flesta grod och padd arter är fridlysta har jag för mig x) Om inte annat så har de giftiga hudar ... om man kan uttrycka det så o.O

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 028
Senast: super
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 984
Senast: fixi
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 045
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
1 223
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Dressyrsnack 17