Hjälp! Funktionär?

J

Joannabaanana

Hej! Jag ska vara funktionär imorgon för första gången i mitt liv på en hopptävling och har lite frågor. Jag ska vara flaggare mål, och undrar hur jag gör. Ska jag bara stå efter hindret och höja armen med flaggan när ekipaget kommit över målinjen bara? och var brukar målinjen va? Sen ska jag stå vid utsläppet och när exakt ska jag öppna? Och sen ska jag vara banpersonal och vad gör de?
Svara snart! Tusen tack!

Sv: Hjälp! Funktionär?

Du ska stå där målinjen är utsatt på banan, höj armen i god tid och dra ner flaggan när hästens/ponnyns bog är över linjen.
Öppna utsläppet när hästen/ponnyn är påväg mot din utgång.

Vid MÅL (det märks alltid ut) när hästen är runt sista hindret höjer du flaggan och när ekipaget springer över mål drar du ner flaggan (simpelt..)
Mållinjen är som sagt utmärkt, annars fråga övrig banpersonal :)

PRATA med dem du ska jobba med är lättast, man gör lite olika. På vissa tävlingar är det ekipaget som ska starta inne på banan när det ridande paret är i mitten av banan så att säga. Så man gör lite olika.

tack för den snabba hjälpen :) vad brukar banpersonalen göra?

plocka upp bommar som rivs, bygga banor osv.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 191
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 119
Senast: Bison
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 481
Senast: Ragdoll
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 673
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Konstiga drömmar