E
ebba85
Hej! Hoppas tråden ligger rätt. Jag skriver mest för att få skriva av mig. Jag har ridit mer eller mindre regelbundet i 18 år, och gick på ridskola tills jag var 14. Jag skaffade min första egna häst när jag var tjugo, en unghäst som jag lyckades bra med men som jag enbart grundutbildade innan jag var tvungen att sälja henne. Nu har jag en halvblodsvalack som är en riktig läromästare för mig, han kan vara lite nervig då och då men jag klarar av det. Jag jobbar med min ridning och får tips och råd av kunniga människor omkring mig. Och nu har jag äntligen tagit steget till att börja rida lektioner, och i kväll ska vi iväg på den första för att se vilken grupp vi hamnar i.
Jag tycker att ridningen gått framåt på sistone, min häst känns bra och jag har en ny sadel som passar oss bägge jättebra. Jag vet väl innerst inne att jag inte är helt värdelös som ryttare, men nu är jag så grymt nervös för att göra bort mig. Att hästen ska balla ur i ridhuset, vi har ju aldrig varit iväg tillsammans tidigare. Eller att jag gör massor med fel som ingen vågat påpeka för mig innan. Jag vet att jag är löjlig och att vitsen med att rida för tränare är att få hjälp för att bli bättre. Och det vill jag bli! Antar att jag bara behöver lite pepp, och att få veta att det är normalt att vara nervös och måla f-n på väggen.
Förhoppningsvis klarar jag mig hyfsat, det är nog mest hästens beteende jag tänker på, att han ska bli stissig och oregerlig. Men om någon är intresserad så kommer jag (antagligen
) att uppdatera efter lektionen. Nu bara känner jag hur fåglarna (det räcker inte med fjärilar) i magen flaxar runt 
Önska mig lycka till!
Jag tycker att ridningen gått framåt på sistone, min häst känns bra och jag har en ny sadel som passar oss bägge jättebra. Jag vet väl innerst inne att jag inte är helt värdelös som ryttare, men nu är jag så grymt nervös för att göra bort mig. Att hästen ska balla ur i ridhuset, vi har ju aldrig varit iväg tillsammans tidigare. Eller att jag gör massor med fel som ingen vågat påpeka för mig innan. Jag vet att jag är löjlig och att vitsen med att rida för tränare är att få hjälp för att bli bättre. Och det vill jag bli! Antar att jag bara behöver lite pepp, och att få veta att det är normalt att vara nervös och måla f-n på väggen.
Förhoppningsvis klarar jag mig hyfsat, det är nog mest hästens beteende jag tänker på, att han ska bli stissig och oregerlig. Men om någon är intresserad så kommer jag (antagligen
Önska mig lycka till!