Hjälp... fodervärdsavtal

Sv: Hjälp... fodervärdsavtal

Jag skiter fullständigt i vad det kostar!!! En hund är ju en familjemedlem.............Det är ju inte som att köpa nya disktrasor precis..
Fast frågan är inte ifall det kostar alldeles för mycket, utan ifall det verkligen är värt allt besvär. Precis som Zoya säger är det inte så enkelt att ni vinner i rätten och får tillbaka hunden. Ni kan faktiskt förlora i rätten och bli skadeskåndsskyldiga ifall det beger sej illa.

Sen vill jag visa att man inte kan bete sig hur som helst mot folk också, jag vet vad som är rätt/fel.
Fast det är en stor skillnad på att ha rätt och att få rätt. Tro på vad jag säger!

Rent allmänt står jag oförstående inför det fakta att ni faktiskt vill ha med uppfödaren att göra. Varför vill ni utsätta er för denna människans våld igen? Hunden är ju inte eran utan ägarens!!!!!!!
Varför vill ni ha med ägaren att göra? Är hunden verkligen värd allt detta.....eller är det så att du bara vill ha rätt??

När det gäller all anklagelse enligt Svearikets lagar ;)

Oskyldig till motsattsen bevisats, dvs i detta fall måste uppfödaren påvisa att hunden är vanskött.

Eftersom uppfödaren aldrig dokumenterade hur Mimmi såg ut när hon hämtades från fodervärden kan det bli svårt för henne att bevisa !

Haha, jo så är det ju naturligtvis!

Fast frågan är inte ifall det kostar alldeles för mycket, utan ifall det verkligen är värt allt besvär. Precis som Zoya säger är det inte så enkelt att ni vinner i rätten och får tillbaka hunden. Ni kan faktiskt förlora i rätten och bli skadeskåndsskyldiga ifall det beger sej illa.

Fast det är en stor skillnad på att ha rätt och att få rätt. Tro på vad jag säger!

Rent allmänt står jag oförstående inför det fakta att ni faktiskt vill ha med uppfödaren att göra. Varför vill ni utsätta er för denna människans våld igen? Hunden är ju inte eran utan ägarens!!!!!!!
Varför vill ni ha med ägaren att göra? Är hunden verkligen värd allt detta.....eller är det så att du bara vill ha rätt??

Ja för mig/oss är Mimmi värd allt detta!!!
Självklart vill jag helst av allt slippa den vidriga människan, inte behöva ha ngt mer med henne att göra.

Jag är fullt medveten om att detta kostar pengar & att vi kan förlora trots att vi har rätt, jag är ingen idiot!

Har väldigt svårt att ta att man kan behandla folk på detta viset som denna varelsen har gjort.

Arbetar med psykiskt sjuka, hon platsar nog in där utan problem:devil:
Kan bara inte ta att någon tror sig vara Gud Allsmäktig. Skulle aldrig kunna gå vidare utan någon form av avslut, hur det nu än slutar!

Så naturligtvis vill jag ha rätt, men du är ute & cyklar om du tror att det bara är det..... har 4 ungar som saknar sin hund & undrar när hon ska komma hem!

Hunden är ju inte eran utan ägarens!!!!!!! namnet på ägarbeviset ja, men vi har ju faktiskt ett skrivet avtal om att efter 2 valpkullar är det VÅR hund som sagt....

Skadeståndsskyldiga blir vi knappast..... sen så är detta är ett småmålsbrott det handlar om, kostnaderna för sånna mål blir inte speciellt höga! Det har vi nog råd med! Förlorar hon så får hon betala, frågan är om Hon har råd.......:devil:

Ja för mig/oss är Mimmi värd allt detta!!!
Självklart vill jag helst av allt slippa den vidriga människan, inte behöva ha ngt mer med henne att göra.

Jag är fullt medveten om att detta kostar pengar & att vi kan förlora trots att vi har rätt, jag är ingen idiot!

Har väldigt svårt att ta att man kan behandla folk på detta viset som denna varelsen har gjort.

Arbetar med psykiskt sjuka, hon platsar nog in där utan problem:devil:
Kan bara inte ta att någon tror sig vara Gud Allsmäktig. Skulle aldrig kunna gå vidare utan någon form av avslut, hur det nu än slutar!

Så naturligtvis vill jag ha rätt, men du är ute & cyklar om du tror att det bara är det..... har 4 ungar som saknar sin hund & undrar när hon ska komma hem!

Hunden är ju inte eran utan ägarens!!!!!!! namnet på ägarbeviset ja, men vi har ju faktiskt ett skrivet avtal om att efter 2 valpkullar är det VÅR hund som sagt....

Skadeståndsskyldiga blir vi knappast..... sen så är detta är ett småmålsbrott det handlar om, kostnaderna för sånna mål blir inte speciellt höga! Det har vi nog råd med! Förlorar hon så får hon betala, frågan är om Hon har råd.......:devil:

Oj dubbelpost, sorry:angel: bredbandet strejkar lite...

Jag förstår att du vill få tillbaka hunden! Jag hade också gjort allt. Det är ju en familjemedlem. Inte struntar man i en familjemedlem bara för att det blir otroligt jobbigt. Och pengar är inte så mycket värda mot en familjemedlem. Jag hoppas innerligt att ni snart får tillbaka hunden.

Hej
Jag vill bara säga att personligen tycker jag att du gör helt rätt!
Tycker även att det är en principsak, om det är hon som har gjort fel så är det bra om någon orkar ta fajten. Om du gör det så kanske hon tänker efter lite nästa gång och du kanske förhindrar att fler hamnar i samma situation.
Stå på dig!

Håller helt på er o du gör så rätt skulle själv strida till sista droppen om det vore min hund så kör på..Vi är nog många här som stöttar dej:)

Just nu är jag ett NERVVRAK!!!!! Får ett psykbryt snart!!!

min man ringde uppfödaren idag, då vi upptäckte att hon tagit bort Mimmi från sin hemsida( hon satte dit henne några dagar efter att hon hämtade henne)

ja efter mycket om & men så sa hon att vi EVENTUELLT får köpa ut henne....... min man ska ringa henne ikväll för då har hon bestämt sig.

Jag håller på & blir fullständigt galen av denna väntan!!!!!!!!:confused:

VILL VETA NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU

Har människan en hemsida också?
Skicka gärna PM så kan jag slå en pling till henne och förklara ett och annat. :cool:

TJOHO:banana:

Mimmi är hemma:love:

6000 kr fick maken pynta upp.. men nu är hon VÅR HUND:D

Hon springer runt som en tok här nu & nosar & kollar läget:bump:

Men vad UNDERBART! Så härligt med lyckliga slut!! :):banana::)

(Ni skrev kontrakt på det vad?)

Verkligen kul att det kan få gå bra nån gång, å så slipper ni ju förhoppningsvis den där människan. Bra jobbat!

Har följt tråden på avstånd och blev så glad när jag nu läste att ni fått hem eran Mimmi.
Stort grattis och lycka till i framtiden!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 911
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Jag behöver få lite neutrala åsikter om min älskade vovve. Han är en blandras chihuahua/powder puff, med lite inblandning av nåt mer på...
Svar
9
· Visningar
3 012
Senast: Monstermom
·
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 936
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Ska försöka göra en lång historia kort: För drygt ett år sen tog jag och min sambo hand om en liten chihuahua-tik som då var två år...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 776
Senast: lady_vip
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar