Sv: Hjälp... fodervärdsavtal
Har du fått reda på något mer?
Har du fått reda på något mer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast frågan är inte ifall det kostar alldeles för mycket, utan ifall det verkligen är värt allt besvär. Precis som Zoya säger är det inte så enkelt att ni vinner i rätten och får tillbaka hunden. Ni kan faktiskt förlora i rätten och bli skadeskåndsskyldiga ifall det beger sej illa.Jag skiter fullständigt i vad det kostar!!! En hund är ju en familjemedlem.............Det är ju inte som att köpa nya disktrasor precis..
Fast det är en stor skillnad på att ha rätt och att få rätt. Tro på vad jag säger!Sen vill jag visa att man inte kan bete sig hur som helst mot folk också, jag vet vad som är rätt/fel.
När det gäller all anklagelse enligt Svearikets lagar
Oskyldig till motsattsen bevisats, dvs i detta fall måste uppfödaren påvisa att hunden är vanskött.
Eftersom uppfödaren aldrig dokumenterade hur Mimmi såg ut när hon hämtades från fodervärden kan det bli svårt för henne att bevisa !
Fast frågan är inte ifall det kostar alldeles för mycket, utan ifall det verkligen är värt allt besvär. Precis som Zoya säger är det inte så enkelt att ni vinner i rätten och får tillbaka hunden. Ni kan faktiskt förlora i rätten och bli skadeskåndsskyldiga ifall det beger sej illa.
Fast det är en stor skillnad på att ha rätt och att få rätt. Tro på vad jag säger!
Rent allmänt står jag oförstående inför det fakta att ni faktiskt vill ha med uppfödaren att göra. Varför vill ni utsätta er för denna människans våld igen? Hunden är ju inte eran utan ägarens!!!!!!!
Varför vill ni ha med ägaren att göra? Är hunden verkligen värd allt detta.....eller är det så att du bara vill ha rätt??
Fast frågan är inte ifall det kostar alldeles för mycket, utan ifall det verkligen är värt allt besvär. Precis som Zoya säger är det inte så enkelt att ni vinner i rätten och får tillbaka hunden. Ni kan faktiskt förlora i rätten och bli skadeskåndsskyldiga ifall det beger sej illa.
Fast det är en stor skillnad på att ha rätt och att få rätt. Tro på vad jag säger!
Rent allmänt står jag oförstående inför det fakta att ni faktiskt vill ha med uppfödaren att göra. Varför vill ni utsätta er för denna människans våld igen? Hunden är ju inte eran utan ägarens!!!!!!!
Varför vill ni ha med ägaren att göra? Är hunden verkligen värd allt detta.....eller är det så att du bara vill ha rätt??
Har hon hört av sig till dig eller advokaten?
nej.... inte än tyvärr....