Hjälp!!!! dräktig eller vad???? Fölar hon nu????

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hjälp!!!! dräktig eller vad???? Fölar hon nu????

men du vad spännande... håller tummarna och hoppas att allt går bra :)

Mycket intressant tråd detta. Tänk om hon visste, din lilla New Forest dam, hur omtalad hon blivit från Norrland till Skåne här på Buke. :D En riktig kändis nu!:bump: Håller nog med de som tror på hormoner eller skendräktig. Men.....man kan ju aldrig veta säkert.

Finns det ingen bild på vår nya kändis :bump:
Sån uppståndelse hon har vållat... Men såna är de, våra kära små NF-ston... Ställer sig gärna i händelsernas centrum :love:

på fredag morgon kommer denna tråden nog flyllas med ytterligare 84587347848734584 inlägg ;) ...

lääääääängtar till fredag :P

Jag jobbar på fredag morgon! Ända fram till em kommer jag få vänta på svar... *suck*

(Dessutom har jag precis sagt upp mig från det jobbet, det blir skoj att jobba där en hel månad till :angel: )

åhh... snabbspola veckan till fredag :D

Men jag måste nog säga att jag blir besviken om det inte är ett föl efter din lilla kändis :o

Uppdatera så fort du vet nått... ;)

Men tänkte på det... Du har inte sett eller känt några sparkar från magen!?

Men tänkte på det... Du har inte sett eller känt några sparkar från magen!?

Ärligt talat så vet jag inte, även på en odräktig häst så syns det ju när tarmarna rör sig.

Så att säga vilket som är vad är jättesvårt:crazy:

Ärligt talat så vet jag inte, även på en odräktig häst så syns det ju när tarmarna rör sig.

Så att säga vilket som är vad är jättesvårt:crazy:

Plus att ju nämare en förlossning man är så fixeras fölet och då syns inte rörelserna så bra.

:devil: också jag kom på att jag kan inte få veta hur det har gått förrän på måndag:eek:!!!! Sticker nämligen till Polen på fredagkväll och kommer inte hem förrän sent söndag. Har inte internet hemma!:mad:

Oj vad spännande :)

Om hon nu är så nära fölning (om hon nu var dräktig) så finns det ett litet trick som kan fungera. Ta in henne och ge henne kraftfoder, sätt en hand på sidan av magen ganska långt bak och en hand under magen en bit framför juvret. Om det är en liten fölis där inne så kommer den börja hoppa av glädje efter ett par minuter när hon börjat äta.

Helst av allt ska du få stoet att dricka lite kallt vatten, då slår fölet volter ;)
Hoppas det funkar!

har med hört om det, eller en kompis till mig hade ett sto de lånade, hon var betäckt men de hade ej kollat henne, hon skulle föla på sommaren, så en dag ahde de inget vatten i hagen, de gav henne då vatten och efetr ca 10 sekunder börjar det spratla som attans där inne, någon månad senare kom det ut ett friskt och fint stoföl..
Man såg riktigt hur det spratlade:P tufft:D..

Det där har aldrig fungerat på mina ston, jag måste ha konstiga varelser i min hage

kanske de:P Men det stoet va ett fullblod, beror nog helt klart på hur mycket hull de har:P

Min veterinär frågade mig på fullt allvar när min nordisval. skulle föla för ett antal år sedan (han kollade nog inte så noga mellan bakbena utan fokuserade på den gigantiska "fölmagen"). Skillnad på tjock och tjock, jo tjena!!!. Sluta skriv inlägg om du skall fortsätta med denna typ av påhopp. :mad:

Själv längtar jag tills på fredag när vi får veta hur det är med lilla sötnosen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 224
Senast: Moa092
·
Avel hej skulle behöva lite tips råd o erfarenheter. jag har ett shetlandssto som är dräktig. Hon brunstade kraftigt o smet in till...
2
Svar
20
· Visningar
5 348
Senast: athena
·
Avel Naturen borde ju sköta det här, tycker jag, men nu har mitt sto gått över minst 25 dagar om vi utgår ifrån att hon tog sig samma dag som...
Svar
12
· Visningar
3 614
Senast: ponniplutt
·
Avel Kom till stallet idag, och noterade då att mitt sto vad som en tunna ( om man får säga så :D ), tog in henne i stallet men hade inte en...
2
Svar
28
· Visningar
11 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka