Hjälp!!!! dräktig eller vad???? Fölar hon nu????

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hjälp!!!! dräktig eller vad???? Fölar hon nu????

*djup suck* varför är det inte fredag idag? Jag förstår inte hur mina nerver ska klara detta!!!???!!:crazy:;)

Det är många som går på helspänn o väntar på svar, jag vill oxå veta vad det är med denna underliga, underbart söta varelse:love:. Givetvis hoppas även jag på att det ska vara en liten bäbis där men jag är som sagt tveksam:cool:

Det är många som går på helspänn o väntar på svar, jag vill oxå veta vad det är med denna underliga, underbart söta varelse:love:. Givetvis hoppas även jag på att det ska vara en liten bäbis där men jag är som sagt tveksam:cool:

Det låter faktiskt som en hormonrubbning, mitt äldsta sto hade det förra sommaren. Men jag hoppas ändå att det e ett litet föl:angel: Hoppet är det sista som dör...:bump::bump:

det lär du väl sett när du hämtade henne om hon varit tjock????? inget konstigt med det, sånt får man ju kolla upp, för det är skillnad om hästen är tjock eller föltjock!

det lär du väl sett när du hämtade henne om hon varit tjock????? inget konstigt med det, sånt får man ju kolla upp, för det är skillnad om hästen är tjock eller föltjock!

Men vad bra att du är expert! Åk och hjälp till då...

TinyWiny har ju haft avelskunnigt folk ute som inte heller kunnat säga bu eller bä.

Den här hästen har gått på ett vääääääääääldigt bra bete i sommar, det var det ingen tvekan på, hästen var rund hela hon, dessutom då har hon en "dräktigmage" men det finns så mkt som talar emot att hon verkligen är dräktig.

*Knapplån*

Spännande tråd!! Vad det än är så önskar jag lycka till :love:

Men gud vad bra!!!

Kom genast hit och titta!!!

Du kanske kan avgöra om det är föl i magen eller bara en hel massa späck:)

Det är klart att jag såg att hon var tjock:angel: jag är inte blind, men frågan är om någon kan avgöra om det är föl eller inte utan att ha röntgen syn:confused:

Grejen är ju att hon hade inte satt juver när jag hämtade henne utan det fick hon senare;)

Och beror det då på dräktighet eller på att hon blev super brunstig av kärlek till vår som veterinären uttryckte det "fräsha snygga valack" eller beror det på att hon har en hormon rubbning?

Stort tack till alla er som ger råd och håller tummarna:D

Jag vet snart inte vad jag ska tro???

Släppte dem i annan hage idag och där har hon dragit runt i galopp järnet:confused::D

Och retas med valacken och kissar och kickar mot honom:angel:

Hm kanske är hon bara brunstig trots allt:confused:

Eller också är hon bara glad över ny hage:o:D

Åhhhhhhhhhhh vill veta nu!!!!!!!!!!

Hon kan väl berätta för mig om hon har bebis i magen eller inte, kanske ska säga till henne att hon får mer mat om hon berättar:angel:

Men det är klart, hon är väl inte dummare än hon förstår att om det inte är bebis så blir det bantning:o

Men du, om du knackar lite på magen o kikar in under svansen o ropar hallå, så om det svarar så är det nog en bäbis där, förblir det tyst så är hon tom:rofl::angel:

haha men det blkir spännade på fredag:P:P haha
längtar massor, sj ska jag göra ul ,på min nu i veckan..upp till bevis:P

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 224
Senast: Moa092
·
Avel hej skulle behöva lite tips råd o erfarenheter. jag har ett shetlandssto som är dräktig. Hon brunstade kraftigt o smet in till...
2
Svar
20
· Visningar
5 348
Senast: athena
·
Avel Naturen borde ju sköta det här, tycker jag, men nu har mitt sto gått över minst 25 dagar om vi utgår ifrån att hon tog sig samma dag som...
Svar
12
· Visningar
3 614
Senast: ponniplutt
·
Avel Kom till stallet idag, och noterade då att mitt sto vad som en tunna ( om man får säga så :D ), tog in henne i stallet men hade inte en...
2
Svar
28
· Visningar
11 854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka