hjälp att rädda täcken!!

Gravinda

Trådstartare
har ett par unghingstar i hagen med min val. dessa små busungar låter inte täckena vara.
Har förlorat tre bra och slit tåliga täcken på 2 månader, det senaste fick han sprillans nytt i förrgår...gissa hur det såg ut idag.

Täcket innan smorde jag duktigt och regelbundet med antibit kräm, hade självklart på en massa på det senaste också, och det höll sig en månad.
Men nu verkar det ju som att de skiter i krämen.

Nån som har nå bra hushålls tips eller kanske nå antibit av starkare karaktär?

Sv: hjälp att rädda täcken!!

har ett par unghingstar i hagen med min val. dessa små busungar låter inte täckena vara.
Har förlorat tre bra och slit tåliga täcken på 2 månader, det senaste fick han sprillans nytt i förrgår...gissa hur det såg ut idag.

Täcket innan smorde jag duktigt och regelbundet med antibit kräm, hade självklart på en massa på det senaste också, och det höll sig en månad.
Men nu verkar det ju som att de skiter i krämen.

Nån som har nå bra hushålls tips eller kanske nå antibit av starkare karaktär?

Tabasco lite joxigt att smeta på

Jag läste precis ett tips om att såpa skulle hindra hästar från att bita på tex stängselstolpar. Om det funkar borde det kanske gå på täcken också? Har inte provat själv ännu

Ställ hästen i en annan hage, det är nog omöjligt att få dem att sluta bita sålänge de är unga och bråkiga.

Liknande trådar

Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 600
Senast: Emine
·
Utrustning Har sedan 2 år tilbaks varit ägare av Horseware Rambo XL täcken, & liners till. Efter haft Shires bästa täcken i många år så är jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 875
Senast: Pudlan
·
V
Utrustning Hjälp mig klura ut det här mysteriet. Min häst har börjat frysa så hon skakar, hur mycket skillnad gör ett halstäcke? Vad kan det annars...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
11 426
Senast: veronican
·
Träning VARNING. JÄTTELÅÅÅÅNGT mail. Sitter här och är förtvivlad med gråten i halsen, vuxna människan. Igår hämtade jag hem min drömhäst...
2
Svar
31
· Visningar
5 281
Senast: Bonnielove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30