B
Belli
Nu är det så att jag har fått 100% klartecken till att skaffa en helt egen hund Vi har ju redan en Bearded Collie tik på 4 år hemma, men hon är och kommer alltid vara husses hund Vad jag redan vet är iallafall att jag inte vill ha någon mer Beardis. Hundar jag kollat mycket på är bl.a golden och labrador retriver, men min kära mor vill inte ha in nån av dom eftersom att dom hårar så mycket. Boxer har jag oxå kollat på men eftersom dom har så mycket ärftliga sjukdomar os.v så blir det nog ingen sådan heller Helst vill jag ha en medelstor till stor hund. Det ska inte vara någon utpräglad jakthund och INTE HÅRA, iallafall inte så mycket. Vad jag och hunden kommer syssla med... hm.. Långa promenader (såklart) Jag vill gärna kunna ha hunden lös (därför jag inte vill ha någon hund med mycket jakt i sig) Sen vet jag ju att man måste träna på det oxå, men ähh ni förstår vad jag menar. Jag är väldigt anpassningsbar och kommer kunna anpasssa mig efter hundens behov. Vi kommer helt enkelt testa oss fram och se vad som passar oss. Kan endå tillägga att grenarna JAG tycker är roligast är spår, agility, lydnad och rapport verkar väldigt kul. Gärna en korthårig ras alternativt typ "golden päls". Hmm, vad mer.. En stresstålig ras som "generellt inte brukar ha några problem med andra hundar" sen är det ju olika på invid till invid. Kan tillägga att jag inte är intresserad av Pudel eller Flatcoated retriver. Vet att detta kanske är en liten luddig beskrivning, men rasen måste inte stämma överens med exakt allting och hunden blir ju vad man gör den till men vill ni så får ni gärna komma med lika luddiga svar tillbaka till mig