MaRomer
Trådstartare
Sv: Hjälp! Akutläge. Vet eller inte=/!
Jag tycker också att i/d på burk är torrt och därför så blandar även jag ut detta med vatten. Just nu så får han bara en matsked åt gången så det blir ingen utblandning just nu och så har han redan ätit detta sen i torsdags. Så vill inte ta chansen att byta igen=/ Även om jag vet att risavkok är jättebra!
Idag har han fått 4 ortioner och han har varken spytt eller bajsat jättelöst. SÅ jag ber en tyst bön om att det hjälper!!!
P.S Han älskar torrfodert=). D.S
För hundar med riktigt känslig mage kan i/d vara för kraftigt. Dessutom så kraschade ju ts hunds mage igen trots att den gick på i/d.
En nackdel med i/d tycker jag också är att det är - för att vara blötfoder - ganska torrt. Genom att blanda ut med risavkok så får hunden i sig mer vätska och inte lika kraftig mat. Vilket ju är extra viktigt när det är en valp. När jag har varit inne med hundar som har haft magsjuka så har jag alltid fått rådet att se till att hunden är stabil på hemgjord dietmat som riskavkok, morotspuré och fisk innan jag går över på i/d.
Jag vill bara precisera att det jag skriver här gäller för den kritiska perioden, medan mage/tarm läker.
Jag tycker också att i/d på burk är torrt och därför så blandar även jag ut detta med vatten. Just nu så får han bara en matsked åt gången så det blir ingen utblandning just nu och så har han redan ätit detta sen i torsdags. Så vill inte ta chansen att byta igen=/ Även om jag vet att risavkok är jättebra!
Idag har han fått 4 ortioner och han har varken spytt eller bajsat jättelöst. SÅ jag ber en tyst bön om att det hjälper!!!
P.S Han älskar torrfodert=). D.S