Hjälp! Akutläge. Vet eller inte=/!

Sv: Hjälp! Akutläge. Vet eller inte=/!

För hundar med riktigt känslig mage kan i/d vara för kraftigt. Dessutom så kraschade ju ts hunds mage igen trots att den gick på i/d.

En nackdel med i/d tycker jag också är att det är - för att vara blötfoder - ganska torrt. Genom att blanda ut med risavkok så får hunden i sig mer vätska och inte lika kraftig mat. Vilket ju är extra viktigt när det är en valp. När jag har varit inne med hundar som har haft magsjuka så har jag alltid fått rådet att se till att hunden är stabil på hemgjord dietmat som riskavkok, morotspuré och fisk innan jag går över på i/d.

Jag vill bara precisera att det jag skriver här gäller för den kritiska perioden, medan mage/tarm läker.

Jag tycker också att i/d på burk är torrt och därför så blandar även jag ut detta med vatten. Just nu så får han bara en matsked åt gången så det blir ingen utblandning just nu och så har han redan ätit detta sen i torsdags. Så vill inte ta chansen att byta igen=/ Även om jag vet att risavkok är jättebra!

Idag har han fått 4 ortioner och han har varken spytt eller bajsat jättelöst. SÅ jag ber en tyst bön om att det hjälper!!!

P.S Han älskar torrfodert=). D.S

Jag tycker också att i/d på burk är torrt och därför så blandar även jag ut detta med vatten. Just nu så får han bara en matsked åt gången så det blir ingen utblandning just nu och så har han redan ätit detta sen i torsdags. Så vill inte ta chansen att byta igen=/ Även om jag vet att risavkok är jättebra!

Idag har han fått 4 ortioner och han har varken spytt eller bajsat jättelöst. SÅ jag ber en tyst bön om att det hjälper!!!

P.S Han älskar torrfodert=). D.S

Underbart :) :):banana::bump:

Utan att diskutera fodret i sig och def inte i det här fallet. Vill bara påpeka att högt pris inte per automatik är det samma som bra foder. Ett bra foder är ett foder som har en sammanstättning och ett näringsinnehåll som lämpar sig för hundens behov och aktivitet.

Ok då är jag överens med dig :) Jag pratade nog lite allmänare om kroniska sjukdomar då det är det min hund har. Men man bör börja mjukt de första dagarna om de är jättedåliga.

Bajset blir bara bättre och bättre och nu springer han inte och "små" bajsar hela tiden. Utan nu bajsar han "riktigt" =)

Han får fortfarande mkt små portioner och 5 gånger per dag.

Vad skönt! :) Var inte för ivrig nu när han börjar bli bra i magen bara, utan fortsätt ge lite och ofta och öka sakta, sakta på efterhand.

Det är lätt hänt att vilja öka på fort med maten när hunden börjar bli hungrig igen och man vill att de ska börja lägga på sig i vikt. Men låt det ta den tid det tar.

Vi tar det lugnt. dock vet jag inte riktigt när jag ska börja ge honom mer då vet inte sa det=/. Men jag väntar till helgen iaf!

Vill inte att han ska bli dålig igen!

Igår handlade jag fisk.. hihihi men det får han inte ännu=)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
5 074
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Jag jobbade i Torsdags, lämnade hunden hos mamma innan jobbet vid 11-tiden. Hundarna fick då sin mat och Mollan åt med god aptit, sen...
Svar
2
· Visningar
1 277
Senast: Puffindog
·
Hundhälsa Hjälp och råd! Lång text! Jag har en 5 årig tik som är sjuk men vi hittat inte varför. Allt började för ca 9 månader sedan då hon...
2
Svar
27
· Visningar
3 703
Senast: Sampi
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 984
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka