Sv: Hjalp! 7-aringen behover banta!!?
Nar du skriver att allt gar om man bara vill sa lyder undermeningen (som jag ser det) att jag inte vill att min dotter ater bra eftersom hon uppenbarligen inte gor det. Da blir jag ledsen. Om jag inte brydde mig sa skulle jag val inte ha fort den har diskussionen? Och forsok inte pasta att jag bara slar bakut at era forslag (dina och andras), jag maste pilla isar dem och ifragasatta for att till 100% forsta, relatera till och fa att fungera pa min sida.
Som t.ex. "Skaffa en vattenrenare." Jag har dromt om en sedan vi flyttade hit for 7 ar sedan. Tyvarr sa kostar de $2000. Det har vi inte. Vi kan inte heller kopa pa kredit for det har vi inte heller (maken gick i personlig konkurs forra aret och jag har vart arbetslos forut och jobbar nu svart).
"Ge henne mjolk." Jomen hon dricker ju massor med mjolk? Jag har ju redan skrivit att hon till lunch tar med sig mjolk
ellerjuice?
"Baka sjalv." Jag bakar muffins. Brod ar jag helt hopplos pa, mest for att har inte finns farsk jast och jag av ngn anledning inte fixar det har med torrjast. Brodmaskin star dock pa onskelistan till jul, sedan nagra ar tillbaka
Ostmackor ater hon ocksa redan, det skrev jag ocksa att hon antingen har sylt- eller ostmacka med sig. Applen och paron minst en gang om dagen, heeeeemskt ledsen om jag glomde dessa nar jag forsokte dra mig till minnes vilka frukter hon ater. Da och da svanger jag ihop en farsk fruktsallad med applen, paron, ananas, melon, kiwi, banan, apelsin och vindruvor och skickar med en burk naturell youghurt att blanda med.
Och det dar med att vara krasen, ja, dar ar min policy att man fortsatter att periodvis erbjuda maten som inte passar. Forr eller senare sa ater de. Att daremot erbjuda da t.ex. tomater och inget annat tills hon ater dem tycker jag inte om; mat ska aldrig behova upplevas som ett tvang.