Hjälp, hon ÄTER sand!!!

T

Tokmaja

Vår snart 16 månaders tjej älskar att leka i sandlådan, MEN vi har ett litet litet problem :smirk: , det är inte bara leka med bilar som är roligt, utan att ÄTA sand.
Hon tar stora spadar och bara skyfflar in i munnen!! :crazy:
Uäk!
Och det är varje gång hon går till sandlådan också!!
Hon verkar ju tycka att det är gott!!!
Hur ska man få henne att sluta????
 
Sv: Hjälp, hon ÄTER sand!!!

munkorg?
Näevars, det var inte helt lätt det där... kanske är det bara att låta bli att låta henne leka i sandlådan ett tag som hjälper, ifall det kan göra att hon glömmer bort hur gott sand är!?
 
Sv: Hjälp, hon ÄTER sand!!!

Har hon napp?

Vår son stoppar oxå allt i munnen. Vi har ingen sandlåda, men om han hade fått chansen hade han säkert oxå ätit sand.

Jag funderar på om det hade varit enklare ifall han hade haft napp. Han har aldrig använt napp.

Jag tar oxå gärna emot tips på hur man får barn att sluta äta sånt som egentligen inte kan ätas. :crazy:
 
Sv: Hjälp, hon ÄTER sand!!!

Detta känns igen!;)

Sonen käkade ALLT, sand, mask, jord och det bästa av allt....dricka vatten från vattenpölar på gatan! :rofl:

Det gick som tur är över av sig själv förutom att han hade ett litet återfall häromdagen när han kännde sig tvungen att smaka på en nyckelpiga :d !? (4,5år är han nu).

Jag tror att de flesta barn gör så här, men hur man får dom att sluta det vet jag inte.
 
Sv: Hjälp, hon ÄTER sand!!!

Nej ingen napp.
Sonen hade napp och han hade vi ju inte samma "problem" med...

Sandlådan står ju här i trädgården och det är ju svårt att få henne att inte vara där så att säga... och får hon inte vara där går hon till grusgången och äter sten istället. :crazy:
Kanske skulle ge henne lite mat ;) .
 
Sv: Hjälp, hon ÄTER sand!!!

Sonen här äter också sand och dricker ut vattenpölarna på vägen :crazy: . Häromdagen satt han under vår trapp, jag trodde han skulle leka "tittut" med mig tills jag hör "namnam", då satt han och tuggade på en fästing som ramlat av katten full med blod :crazy: !! Fick torka ur munnen på fästing delar :cool: ....

Sanden brukar dock komma ut igen den naturliga vägen, jag brukar ge lite katrinplommonpure för tat utgången ska bli lättare, hitills *peppar peppar' så har han ingen sandkolik fått....
 
Sv: Hjälp, hon ÄTER sand!!!

Vår snart 16 månaders tjej älskar att leka i sandlådan, MEN vi har ett litet litet problem :smirk: , det är inte bara leka med bilar som är roligt, utan att ÄTA sand.
Hon tar stora spadar och bara skyfflar in i munnen!! :crazy:
Uäk!
Och det är varje gång hon går till sandlådan också!!
Hon verkar ju tycka att det är gott!!!
Hur ska man få henne att sluta????

:rofl: :rofl: :rofl:
Min dotter åt mängder med sand, så fort hon kunde skyfflade hon in sand med spaden:D

Jag lovar det går över, hon slutade äta för flera år sedan, nu äter hon mest på pojkvännen:love:
 
Sv: Hjälp, hon ÄTER sand!!!

Sonen här äter också sand och dricker ut vattenpölarna på vägen :crazy: . Häromdagen satt han under vår trapp, jag trodde han skulle leka "tittut" med mig tills jag hör "namnam", då satt han och tuggade på en fästing som ramlat av katten full med blod :crazy: !! Fick torka ur munnen på fästing delar :cool: ....

Sanden brukar dock komma ut igen den naturliga vägen, jag brukar ge lite katrinplommonpure för tat utgången ska bli lättare, hitills *peppar peppar' så har han ingen sandkolik fått....

Ja då och då var det medicinskt kol som gällde:crazy: alla bär var ju goda, även de giftiga:crazy:
 
Sv: Hjälp, hon ÄTER sand!!!

Det enda råd jag kan ge är att se till att ha medicinskt kol hemma och ha koll efter maskar:eek:

För hur mycket man än säger nej usch och så vidare, och hur bra koll man än har på barnen så nog sjutton lyckas de stoppa äckliga saker i munnen:eek:

Men det är ju endel i utvecklingen, allt ska smakas på:angel:
 
Sv: Hjälp, hon ÄTER sand!!!

Törs man skaffa barn egentligen? :eek:

Jag tror att jag adopterar i stället. Helst en färdigutbildad veterinär med trevlig pojkvän som hon kan få en massa söta barn med, barnbarn som jag helt enkelt kan låta bli att passa när de är i den där åldern! :angel:
 
Sv: Hjälp, hon ÄTER sand!!!

Ja hon är ju underbar annars :love: . Liknas mest av en durasellkanin men hon är vansinnigt rolig, förutom det här med sandätningen då. :crazy:
 
Sv: Hjälp, hon ÄTER sand!!!

Jisses. Undrar om man kan spraya en sandlåda med utspädd Anti-Gnag! :angel:
 
Sv: Hjälp, hon ÄTER sand!!!

Jag åt sand när jag var liten, vi har foton på det när jag sitter med ansiktet fullt av sand och äter. Det var ingen fara för min framtid, jag har lyckats bli civilingenjör trots mitt sandätande i unga år ;)
 
Sv: Hjälp, hon ÄTER sand!!!

är det just bara sand hon mular in så kan väl en lösning vara att ni sätter igen sandlådan ett par veckor så att hon bryter vanan, sen kanske hon inte har samma behov av att äta sand. Det finns ju mycket annat att leka på och med så här års så hon borde väl klara sig utan sandlådan ett tag.
 
Sv: Hjälp, hon ÄTER sand!!!

Har inga tips att komma med men kommer faktiskt ihåg att jag också åt sand när jag var liten. Det knastrade så gott!:d
 

Liknande trådar

Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 630
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 289
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 968
Senast: Elendil
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 594
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp