Hittar inte!!

Eme_liie

Trådstartare
Ååå vad bra att man inte sparar saker man tycker är intressant!! Men jag prövar här, kanske kan ha lite tur att någon vet vart jag hittar det.

Jag kom in på någon länk via Facebook kommer verkligen inte ihåg hur om det var en av alla dessa annonser eller om det var något företag eller någon person som länkat till den. Men till det jag söker: Det var en artikel/studie om att vi i Sverige lindar benen för mycket här i Sverige. Att det finns risker att man överhettar senor m.m. Nu när det är så varmt ute kommer ihåg att det stod något om att de in Tyskland/nederländer/Österrike inte lindar benen alls på samma sätt så som vi gör.

Någon som vet vart jag hittar den igen? Eller vet vad det är jag pratar om?

Hus nu känns det ju nästan som om jag drömt det hela.
 
Det är väl typ bara dressyrryttare och wanna-be's som lindar här i sverige så frenetiskt. Knappast majoriteten. Huvudsaken är väl att man lindar rätt. Många barn vill ju linda sina ponnys för att matcha och där är risken stor att det blir fel kan jag tycka. Men detta är ju inte heller varje dag utan kanske på ridlektionen eller tävlingen

Jag vill också läsa den studien jag undrar hur dom har gjort den!
 
Skulle också vilja läsa det.
Äger ett par lindor som jag endast använt 1 gång, mest för att prova linda.

Annars rider jag med sen/kotskydd vid hoppning, eller dressyrskydd med mark/dressyrarbete.

Ser ingen funktionell mening med det, och är inte ett dugg intresserad av att matcha.
 
Det är fint, men jag är för lat för att linda. Äger en uppsättning fleece och en stummare variant, om det skulle behövas i medicinskt syfte :)
 

Liknande trådar

Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
78 604
Senast: turbofling
·
Kropp & Själ Jag insåg att jag har blivit bitter. Vad gör man åt det? Jag har varit trött i många år, men kämpat på så gott det går med tungt...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 763
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
34 495
Senast: cirkus
·
Avel Förra året när en av våra ston skulle betäckas med en utländsk hingst beställde jag direkt från hingsthållaren. Den ligger i Tyskland...
2
Svar
24
· Visningar
3 403
Senast: chap13
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II
  • Fråga?

Omröstningar

Tillbaka
Upp