Hittade rävpäls

J

Juvelflickan

Hejsan!
Igår när jag och pappa var ute i stallet, så red jag och pappa gick med vovven.
Pappa tränade med dummisen och när Simon(hunden) skulle söka efter den så reste han en väldans ragg vid ett ställe.
Jag och pappa gick dit och kollade och Simon luktade för fullt överallt.
Äckelpotta som han är så började han ju äta på allt möjligt, men en sak som vi blev oroliga över var att han åt en tuss rävpäls som låg i skogen.

Jag är rädd att räven har skabb och så har han ätit av det??? :crazy:

Sedan till en helt annan sak, vovven gillar verkligen inte att åka bil. Så fort han ser våran bil stannar han och vägrar gå längre.
Det är bara våran bil? Det är så att han har kräkts två gånger och slagit i huvudet en gång. Har någon tips om hur vi kan göra det hela lite roligare för honom?

Mycket Tacksam för svar!

/Frida

Nähä?
Någogn som kan svara på det med bilen då?? :confused:

/Frida

------------------------------

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"

Kände ni inte om det luktade räv??? Räv känner man ofta rätt lätt i fall de har gått där, kan ha varit därför han luktade så intensivt.

Han får inte rävskabb enbart av att ha ätit tussen, rätt övertygad om att skabben inte överlever magvägen :crazy: Men har skabben satt sig på växterna eller på pälsbiten så kan de lätt hoppa över till hunden. Håll honom under uppsikt!!

Ni såg inget blod??? Räven kan ju har blivit skjuten och därför fanns pälstussen där och det luktade blod.

//E

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 525
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 992
Senast: Liran
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 204
Senast: Inte_Ung
·
Hundhälsa Jag söker stöd, råd och hjälp. Har en liten blandrastik på 1,5 år drygt som utmanar mig på sätt jag efter fyra hundar aldrig kunnat...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 435
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar