Hitta tränare / ridskola

cello

Trådstartare
Jag är för närvarande lite smått hästlös och funderar på att börja träna på något sätt. Vanlig ridskola känns inte så lockande, så jag skulle vilja hitta något lite mer "alternativt". Helst skulle jag vilja träna akademiskt, men det kanske är svårt om jag inte har egen häst, vad tror ni? Känner ni till någon tränare som hyr ut hästar eller någon ridskola med den inriktningen? Svårt att googla tycker jag, hittar inte riktigt rätt..

Jag bor i Göteborg och vill hitta något så nära som möjligt..

/Cello

Sv: Hitta tränare / ridskola

Tyvärr bor jag i Sthlm/Uppsala. Min tränare har dag-/helgkurser ibland och då kan man låna häst (hon har 2 st och den andra tränaren har också 2 tror jag, som man kan låna). Kan tänka mig att man också kan få låna häst på privatlektion om man inte har ngn egen i vissa fall. Iaf skulle man ju via en sån kurs kunna prova på AR och se om det är något. Lånehäst på kurs vet jag nog fler tränare som erbjuder.

Så visst kan det hända att det finns såna möjligheter. Om du bott i närheten hade jag kunnat fråga. Kanske ngn på buke som bor närmre kan fråga sin tränare?

Nu bor jag i Skåne, så det blir lite långt för dig att köra hit och rida :)
Jag rider akademiskt och har fyra hästar, och jag har en medryttare som jag ger lektioner i AR.
Du kanske kan få bli medryttare hos någon som sysslar med AR? :idea:

lite *KL*

Har du något bra tips då på tränare som skulle kunna tänkas hjälpa mig med min unghäst i Uppsala-trakten?

Om du ville PMa mig skulle jag bli såå glad! :bow:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 402
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 690
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 309
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 422
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV