Hiss och diss del 5

Skärmklipp.PNG


Fördelar:
Smakar exakt som de vanliga majskakorna med popcornsmak, och popcorn är ju den objektivt godaste smaken eftersom den smakar smör.
Ni vet hur vissa majskakor i paketet liksom är liiite tunnare och hårdare än de andra och det är dessa som är de godaste? Well de flesta av de här små är lövtunna och hårda, jättegott!
Alldeles lagom storlek att stoppa i munnen så man inte får det där kladdiga smulet överallt.
Dessa har alla fördelar av vanliga majskakor och har förbättrat de sämre egenskaperna (mjuka, skräpar ner), tyvärr är ju priset lite högre dock.

Nackdelar:
Scen: I soffan framför TVn
Jag: Vad goda dessa var, som vanliga majskakor fast bättre
Sambon: Ja de var jättegoda, mer som chips i konsistensen än majskakor
Jag: Dessa kanske man till och med skulle kunna köpa som helgsnacks istället för chips?
Sambon: Nej det kan man inte, SÅ goda är de inte
Jag: Nej, tyvärr är det ju så :(

Slutsats:
Hiss! Perfekt snacks om du är jävligt sugen på något gott till kvällen när du står där på ICA men det är tisdag och det får faktiskt finnas gränser. Med ynka 148 kcal per påse tror jag faktiskt inte man kommer närmare känslan av riktigt snacks än så här, de är verkligen goda.
 
Jag kunde inte hitta någon produktbild, så detta är en stulen bild från Facebook
Skärmklipp.PNG


Hiss!

Kong Strong - Colossus Mango. Lidl's kinakopia (tyskkopia?) av Monsters Mango Loco. Tyvärr minns jag inte vad jag betalade för den men tror det var mellan 15-20 kr nånstans vilket innebär ungefär halva priset av originalet.

Jag har provat deras lilla burk med "vanlig" energidryck förut och den smakar exakt som Redbull men kostar 5 kr/st så ja..

Jag gillade den. Jag tycker att mangosmaken i denna känns mer "äkta" mango än i Mango loco. De är definitivt olika i smakerna men utan att ha båda burkarna framför mig och testa samtidigt kan jag nog inte säga vilken som är bäst. Med tanke på priset så vinner nog denna oavsett.

Denna är inte sockerfri och för den som är känslig så är denna SÖT. Jag älskar allt sött så jag gillade det men sambon tyckte den var lite för söt.
 
Jag smakade några förra veckan som smakar chokladboll (annat märke). De smakade verkligen chokladboll! Jättegoda!

Men de godaste är de med lakrits!

Det är nånting skumt med dadlar som gör att de för smaksatta inte smakar så mycket dadel utan de smakar verkligen som det de smaksatts med, väldigt fascinerande!

Men oj, nu blev jag ännu mer nyfiken. :D Det blir att testa nästa gång jag handlar!
 
Jag smakade några förra veckan som smakar chokladboll (annat märke). De smakade verkligen chokladboll! Jättegoda!

Men de godaste är de med lakrits!
Ja de där med lakrits (Dave & Jon's) är det godaste lakritsgodiset jag någonsin smakat tror jag. Men jag fick en rejäl fraktur i en tand när en bit kärna var kvar i en dadel. Så de ska kanske ätas med försiktighet...
 
Jag är nyfiken, jag tänker att smaksatta dadlar smakar dadlar + topping, om det är choklad eller jordgubbar eller något annat. Stämmer det? Jag tycker dadlar är så söta i sig därför har jag aldrig testat de smaksatta. Rädd att det blir för sött för min del. 🙈
Jag har testat varianterna med delicatoboll och colanappar. Först smakar de väldigt mycket av det de är smaksatta med men sen upplever jag (och min man) att det ganska snart går över till att bara smaka dadel.
 
På tal om dadelgodiset. Min kollega köpte en påse av chokladbollsvarianten - minns inte märke men säljs på Willys. Jag testade en. Hrm. Tyckte mest att det smakade som dadlar med lite kokos. Inte äckligt, men absolut inget jag skulle betala dyra pengar för.
 

Liknande trådar

Mat Hiss till Garants Nöt & Grönt-färs! God smak men lite vattnigare konsistens än vanlig köttfärs, vilket inte är så konstigt med tanke på...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 085
Senast: hundtant
·
  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
212 889
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
216 709
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp