Hiss eller diss - del 6

Jag har redan smakat skogsbär. :)
Det är himla synd att knattar överlag verkar försvunnit från lösgodissoritmentet på så många ställen, de var stapelvara när jag bodde i Sverige. I alla tillgängliga smaker.
Jag köper nästan aldrig lösgodis, men gillar knatter i påse! Blev dock besviken på just hallon-lakrits. Brukar verkligen gilla den smaken på annat godis så jag var så taggad! Men nä... tyckte helt enkelt inte den var god. Hoppas att du gillar den i alla fall! :up:

Jag köper nästan aldrig lösgodis, men gillar knatter i påse! Blev dock besviken på just hallon-lakrits. Brukar verkligen gilla den smaken på annat godis så jag var så taggad! Men nä... tyckte helt enkelt inte den var god. Hoppas att du gillar den i alla fall! :up:
Jag tycker det är så himla trist att köpa godis i påse! Önskar att allt godis var i lösvikt så att jag inte behövde välja bara en sort och hålla mig till den. Det är sällan jag är SÅ sugen på en sort att jag vill sätta i mig en hel påse av samma. :D
Håller tummarna!

Jag har redan smakat skogsbär. :)
Det är himla synd att knattar överlag verkar försvunnit från lösgodissoritmentet på så många ställen, de var stapelvara när jag bodde i Sverige. I alla tillgängliga smaker.
Ja, när barnen var små, och så sent som i alla fall för 10 år sedan, köpte vi det i lösvikt på ICA. De har alltid varit perfekta som lördagsgodisutfyllnad till barnen också, ser mycket ut utan att kosta skjortan :D Och när man har ett dryckes-Fia så delar man upp i glasen enligt färgerna och den som knuffar ut en motståndare får en knatter , flest knatter vinner :D Härliga minnen! Inte alls lika roligt med skittlesgodisarna faktiskt.

Jag tycker det är så himla trist att köpa godis i påse! Önskar att allt godis var i lösvikt så att jag inte behövde välja bara en sort och hålla mig till den. Det är sällan jag är SÅ sugen på en sort att jag vill sätta i mig en hel påse av samma. :D
Håller tummarna!

Lösgodis är det bästa 😁
Jag visste inte heller att de kallades för knatter 😅
De finns i lösvikten på macken där bor och brukar köpa mitt godis. Jag kallar dem Palle kuling, smakar likadant som de som fanns i påsen när jag var barn.

Jag säger också Palle Kuling! Köpte alltid ett big pack av dem när jag och min bror fick köpa varsin sak på båtarna som gick mellan Malmö och Dragör när vi var små 😄

1000004851.webp

HISS! Hittade på mitt lokala Hemköp. Så himla god!

Lösgodis är det bästa 😁
Jag visste inte heller att de kallades för knatter 😅
De finns i lösvikten på macken där bor och brukar köpa mitt godis. Jag kallar dem Palle kuling, smakar likadant som de som fanns i påsen när jag var barn.

Näääe enorm skillnad på palle kuling och knatter jue 😝🤣😅😄. Dem jag minns var ju lika små men mer ovala till formen och betydligt mer sega ju.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 251
Senast: Lavinia
·
Hästvård Tar det dåliga först. Igår var Kele in på klinik för vad jag trodde och hoppades skulle bli Dagen F som i Friskförklaring. Damen har...
Svar
9
· Visningar
1 614
Senast: Spirax
·
Hästvård Var drar ni gränser för när ni - oavsett veterinär och annan mer eller mindre självutnämnd expertis anser - tycker att 'nu är det nog'... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 073
Senast: tretjak
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kastrera tik med titthål
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈