Finns den i vanliga affärer?Vegansk kexchoklad! HISS! Sett på fb att många var skeptiska till att det är mörk choklad men tycker inte det smakar så mörkt sas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns den i vanliga affärer?Vegansk kexchoklad! HISS! Sett på fb att många var skeptiska till att det är mörk choklad men tycker inte det smakar så mörkt sas.
Ja, fanns på ICA nu!Finns den i vanliga affärer?
Tack, då ska jag kika efter den nästa gång jag är där!Ja, fanns på ICA nu!
Finns den i vanliga affärer?
Jag kollade innehållsförteckningen på Cloettas hemsida pga nyfiken. Det är ju lite lustigt att sista raden lyder ”kan innehålla mjölk, ägg, mandel och hasselnötter”. Är den vegansk eller är den inte vegansk liksom?Vegansk kexchoklad! HISS! Sett på fb att många var skeptiska till att det är mörk choklad men tycker inte det smakar så mörkt sas.
Jag kollade innehållsförteckningen på Cloettas hemsida pga nyfiken. Det är ju lite lustigt att sista raden lyder ”kan innehålla mjölk, ägg, mandel och hasselnötter”. Är den vegansk eller är den inte vegansk liksom?
Jo ”spår av” är vanligt att det står, men det är inte vad de skriver här. Många nötallergiker väljer för övrigt bort choklad som kan innehålla (spår av) nötter. Är veganer lika strikta eller är det okej att det halkar med lite mjölk och ägg?Den tillverkas ju gissningsvis i samma fabrik som annat och då lär de skriva så (eller "spår av").
Jo ”spår av” är vanligt att det står, men det är inte vad de skriver här. Många nötallergiker väljer för övrigt bort choklad som kan innehålla (spår av) nötter. Är veganer lika strikta eller är det okej att det halkar med lite mjölk och ägg?
Det är nog högst individuellt om en som äter veganskt väljer bort en sådan produkt eller inte.Jo ”spår av” är vanligt att det står, men det är inte vad de skriver här. Många nötallergiker väljer för övrigt bort choklad som kan innehålla (spår av) nötter. Är veganer lika strikta eller är det okej att det halkar med lite mjölk och ägg?
Självklart ska de skriva ut allergener, det är inte det jag skriver. Jag tycker bara det är lustigt att de tagit fram en uttalat vegansk produkt som de enligt innehållsförteckningen inte kan garantera är vegansk. Jag var tydligen ensam om att finna det lustigt så jag drar mig tillbaka.Det är väl upp till dem hur noga de är, men jag tycker iaf inte att det är så konstigt de skriver så . Det är ju inte bara de som har en strikt vegetarisk kosthållning som undviker mjölk och ägg - båda är också allergener, precis som tex nötter .
Jo ”spår av” är vanligt att det står, men det är inte vad de skriver här. Många nötallergiker väljer för övrigt bort choklad som kan innehålla (spår av) nötter. Är veganer lika strikta eller är det okej att det halkar med lite mjölk och ägg?
Åh va besviken jag blir hade hoppats på att dom skulle ha hittat på nått som faktiskt är ostigtJag har. Tyckte inte de var ostiga alls
Jag försökte få tag på parmesanchipsen ikväll, men i brist på annat kom jag hem med Marabou Popcorn. Diss på den. Den bara växer i munnen, men jag är å andra sidan inte heller så förtjust i popcorn, crunchy corn eller havssalt.
Nej det är inte dom! Det är dessa som är så goda
Åh nej mina favvochips!!Enligt OLW's Facebook (3/2) produceras dessa inte längre utan har utgått på grund av för liten efterfrågan.
Jag har inte hunnit prova dom. Vi har dom inte här ensEnligt OLW's Facebook (3/2) produceras dessa inte längre utan har utgått på grund av för liten efterfrågan.
Kollade nätet nu och de är slut överallt. Fanns några fåtal Ica runt om i Sverige som hade på lager men inget Ica i närheten av där jag bor. Ingen annan nätsida hellerJag har inte hunnit prova dom. Vi har dom inte här ens