Hispano-araber

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Zahlo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 1 306
Sv: Hispano-araber

Jag har ridit några. Jättetrevliga hästar! :)
Framåt och alerta med ändå ett "moget" temperament, mkt liksom PRE:n är tycker jag - fast lättare typ då.

Vi har tillverkat många hos oss och uppfödarna är väldigt nöjda med resultaten. Vi har just nu ett importerat Hispano-sto här på betäckning. Hon är mycket vacker, behaglig och trevlig att ha att göra med. Upplever dock henne som något känsligare än de rena PRE:na.
Här är ett av årets hispano-föl
aéreostå.jpg

ok... ja men det verkar ju bra... men jag indrar lite... vad är avelsmålet m.m på hispanona?

Jag har precis fått en Hispanofölunge. 10 dagar gammal idag.
Helt otroligt social lugn och nyfiken. Kommer direkt fram och vill bli kliad. Helt orädd om ben, öron och andra "konstiga" ställen mamma vill ta på:D
Mamma är mitt egenuppfödda arabsto E: Imppulse U:Laida UE:Dancer.
Pappa är Zagall från Stuteri Pepino
Kan väl än så länge säga att hon fått Arabens huvud, litet och nätt med konkav nosrygg
Lycka till!!
Mvh Rosenlund

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 666
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 506
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 740
Senast: ildiko
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025