Hiprex mot UVI?

Jag har läst någonstans att det kan gå att operera.

Det är väl kanske inte självklart effektivt i varje fall skulle jag tro, men om man som jag i princip alltid utvecklar symtom i samband med sex så kan det vara effektivt att ta en tablett i samband med att man utsätter sig för ett sådant högriskprojekt. Jag tar furadantin i reducerad dos från standard. Har du urologkontakt? Eller kanske möjligtvis gynkontakt? Jag skulle tippa på att upprepade njurbäckeninflammationer ska hanteras på den nivån

Det har jag, men de säger att det inte finns något att göra åt det. Brukar få 10 dagars ciprofloxacin -kur vid varje njurbäckeninflammation.

det dumma är möjligen att uttrycka sig som om man inte bryr sig om eventuell resistensutveckling.
På vilket sätt spelar det roll om hon bryr sig eller inte utifrån att hon följer ordinationen som hennes läkare gett henne? Bakterierna blir väll resistenta oavsett hur mycket @Hallonsoda bekymrar sig eller inte bekymrar sig? Den som borde bekymra sig är väll möjligen Hallonsodas läkare.

Det enda som verkligen fungerar mot urinrörskatarr och urinvägsinfektion är antibiotika. Har själv testat olika sorters huskurer och naturläkemedel men inget funkar. :up:

Jag har en ny partner och har redan fått UVI :banghead: Har läst att det kan gå över när kroppen vant sig vid den nya, men med tanke på att mitt förra förhållande var i princip 2år av konstant UVI så har jag inga större förhoppningar.

Jag har tidigare fått Hiprex utskrivet och har nu börjat med det igen. Läste dock nyss att det tydligen inte har så stor effekt mot återkommande infektioner (märkte skillnad förra gången jag tog det vad jag kommer ihåg, men hade ändå minst en UVI i månaden). Jag har även fått mer ångest sista dagarna och funderar på om Hiprex kan påverka andra mediciner. Är det någon som vet något?

Har mannen dålig underlivshygien och inte tvättar penisen ordentligt är det ofta en anledning till att man får uvi vet jag.
Inte av personlig erfarenhet men jobbar på sjukhus så en del extra lär man sig ju :)

Gammal tråd så här kommer en uppdatering. Har en ny kille och har bara fått UVI med honom tre gånger. Alla mina killar har varit noga med hygienen men skillnaden jag kan märka är att med de två jag fick UVI med så var de en bra bit över medel i penisstorlek och lyckades på något sätt gnida upp luft genom urinröret. Jag märkte det genom att det bubblade när jag kissade efteråt. Nuvarnade har normal storlek och nu bubblar det inte och förutom precis i början så får jag ingen UVI med honom. De som jag har haft innan de två jag fick UVI med har också haft normal storlek och ingen luft med dem heller. Så jag gissar att jag är byggd på ett sätt som gör att luft kan komma upp genom urinröret om killen är för välutrustad

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
282
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 191
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ Jag varnar för lite långt och kanske rörigt inlägg. Jag borde nog vara anonym men orkar inte skapa ett nytt nick just nu. Jag behöver...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 898
Senast: EmmaW
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 224

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka