Sv: Hippolyt - erfarenheter?
Jag kommer att bli så rik!!!!
Sen kan du sälja dina popcorn som bantningsundermedel!
Jag kommer att bli så rik!!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Sen kan du sälja dina popcorn som bantningsundermedel!
Tja jag är kluven till detta foder! Hade jag haft en normal frisk häst hade jag gett den detta fodret! Nu gav jag det till min häst som är lite känslig och visst hon blev fin i pälsen och pigg!!! Men sen tre-fyra skoningar tillbaka har hon blivit halt efter varje gång! Vi har kopplat detta nu till att jag bytte till Hippolyt i samma veva eller precis innan... Så nu har jag gått över till det gamla igen!
Det här med organiskt vs oorganiska mineraler då, vad vet ni om det?
Hippolyt har gjort en massiv studie på 18 föl där man tydligen konstaterat(orkade inte läsa den) att organiskt bundna mineraler tas upp bättre än oorganiskt bundna.
Jag vill också gärna höra din åsikt om organiskt vs oorgansikt bundna mineraler.
Jag ringde btw Kvarnbyfoder och fick prata med en hästfoderexpert, han berättade att de kör med 1/3 organiskt bundna mineraler.
Enligt Hippolyt själva så kan man inte använda värdena på påsen för att räkna ut foderstat, utan man ska följa vad de säger.
Ja, så tycker jag med. Men enligt Hippolyts siffror(på säckarna) så vill de ge min unghäst alldeles för lite protein, med förklaringen att deras ämnen(bla protein) tas upp i mycket större utsträckning. Att tex vanliga foders upptag är 0-30% medans deras är 50-100%.
Men vad betyder då deras smbrp på påsen?
Jag tror att Hippolyts föreläsare kommer att få många kluriga frågor nästa vecka...