Hinstval dressyr?

Sv: Hinstval dressyr?

Men som sagt, kolla bruks i vår. Och om allt går som jag önskar så har vi nya 2 trakhenerhingstar tillgängliga nästa år. Trakhener är väl alltid ett säkert kort på en förädlande dressyrhingst?
Och egentligen.. Om du hittar en ädel hopphingst som rör sig bra, varför skulle du inte kunna ta den till det här stoet? Det är visst inte helt ovanligt att man tar in hopphingstar i dressyraveln, just för att de ofta har en riktigt bra galopp :).
Ulrika

Jag hade nog satsat på en hingst med bra överlinje.
För bägge avkommorna tycker jag var svaga i sin front och överlinje.
Det är ju något som Métall har satt på sina avkommor, så du kanske skulle kolla om han blir kvar nästa säsong?

mvh

Jag skulle inte ta Manhattan, med tanke på bogen.

Hellre då i så fall Roven xx, med tanke på överlinje och halsansättning.

Men exteriör är ju inte allt, förståss!

Loredes är ju väldigt snygg och han skulle nog kunna passa, tåls att fundera på.
Bourbon tror jag tyvärr inte passar henne så bra.
Manhattan...njae...magkänslan där stämde inte riktig, vilket ju är viktigt att den gör.

Nej, exteriör är ju inte allt, men ganska mycket, eller hur?
Har man en korrekt häst så får man så mycket annat "på köpet".

Vad sägs om Rosevelt, då? Med Lauries Crusador på mödernet?

Figaro håller jag med om ser ut att vara ett lämpligt val också, som typförbättrare! Men där får man kanske offra hoppningen...

Eller Ravell då, om du vill välja ngt svenskt.

Nej, exteriör är ju inte allt, men ganska mycket, eller hur?
Har man en korrekt häst så får man så mycket annat "på köpet".

Jo, själv är jag en sucker för vackra hästar, men ofta kan ju hästen se annorlunda ut i rörelse.

Rent exteriört finns det ju en del travhingstar som ser helt trevliga ut, men de är väl knappast lämpliga för dressyraveln ändå...

Alltså, hopphingst känns så onödigt att ta på henne då hon verkligen inte nedärver det ändå och avkommorna hoppar som rent ut sagt kossor.:o
Och sen tycker inte jag att det är viktigt om en häst som ändå bara ska tävlas i dressyr kan hoppa, visst hade det varit trevligt om den kunde det, men ändå.
Sandakan är verkligen jättefin likaså Richfield och hans pappa fullständigt avgudar jag, men jag tror ändå att man ska ha en hingst som bevisat förädlar, för det är ändå en stor risk att ta en hingst som man inte vet hur den nedärver sig på ett sto som man vet lämnar grovt.

Rosevelt är ju också jättefin och han har jag haft mina funderingar på, och man vet ju att hans pappa förädlar mycket och då tycker man att han själv också borde göra det, eller vad tror ni?
Ska det vara en ung hingst som inte har några avkommoreller bara några avkommor så ska dem nog ha en far som man VET förädlar.

Figaro har ju tyvärr omdömet ngt kort hals, vilket hingsten verkligen inte får ha då jag tycker att det behövs lite längre hals till stoet.
Ni får gärna kalla mig kräsen, men det måste man vara.:D
Ravell har jag redan funderat på och som sagt tror jag att han passar jättebra.

Av de hingstar som redan nämnts så är de här mest intressanta:

Ravell
Rosevelt
Roven xx
Richfield
Loredes
Metall (om han finns att tillgå)
Twilight(för att han har några förädlare i stammen, dock inte så mycket fullblod)

Många på R...:angel:

Senast ändrad:

Hertug (trak) tilldelades elit som 8 åring, eget resultat plus avkommors resultat. Vann danska championatet 2000 som 4 åring. Gå in på bluehors hemsida för mer info och bilder! :)

Loredes e.Lauries Crusador-World Cup 1. 50% fullblod mao. kolla in Ängagården.

Oj då. Han var vist redan på listan

Hur menar du att Sandakan har mer xx än det som syns?
Honom vill jag nog dessutom se en hel bunt unghästar efter först! ;)
Carte d'Or har betydligt mer xx.

mvh

Liknande trådar

Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 712
Senast: pastejja
·
Avel Jag blev så inspirerad av alla hingstletartrådar, men ville inte kapa någons tråd så jag skapar en egen. Jag vill i framtiden betäcka...
Svar
2
· Visningar
999
Senast: AmyPond
·
Avel Går i lite tankar på att betäcka mitt ponny sto (145cm) tysk ridponny, då med mål att få en normal stor storhäst och därmed betäcka med...
2
Svar
31
· Visningar
4 991
Senast: Nafayette
·
Avel Mitt 5-åriga halvblodssto har dessvärre fått en allvarlig nackskada som gör att hon kanske aldrig kommer hålla för träning/tävling och...
2
Svar
33
· Visningar
8 497
Senast: cikoria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar