dramatik
Trådstartare
Nu är det så att stallägaren där jag rider snart får hem ett gammalt avelssto som hon vill ta föl på nästa år och hon vill att jag ska välja hingst, som jag tidigare gjorde till hennes hoppsto.
Men nu är det så att jag har ingen som helst koll på alla dressyrhingstar.
Och detta stoet (har tyvärr ingen bild) är ngt lågställd, liten 1,62 och inåttåad, i övrigt korrekt.
Och att döma av hennes avkommor så behöver hon en hingst som lättar upp en hel del, gärna en hingst med fullblodsinslag.Hingsten behöver inte kunna hoppa över huvud taget då hon ändå inte nedärver det till sina avkommor.
Glömde skriva att hennes stam är e.Pontus - Indus - Harras.
Ja har ni några förslag på en hingst som lättar upp samt lämnar bra gångarter och ridbarhet?
Jag är helt lost i gångartshingstdjungelen.
Om det är något annat ni vill veta så är det bara att fråga, det är juh så lätt att glömma och skriva allt....
Men nu är det så att jag har ingen som helst koll på alla dressyrhingstar.
Och detta stoet (har tyvärr ingen bild) är ngt lågställd, liten 1,62 och inåttåad, i övrigt korrekt.
Och att döma av hennes avkommor så behöver hon en hingst som lättar upp en hel del, gärna en hingst med fullblodsinslag.Hingsten behöver inte kunna hoppa över huvud taget då hon ändå inte nedärver det till sina avkommor.
Glömde skriva att hennes stam är e.Pontus - Indus - Harras.
Ja har ni några förslag på en hingst som lättar upp samt lämnar bra gångarter och ridbarhet?
Jag är helt lost i gångartshingstdjungelen.
Om det är något annat ni vill veta så är det bara att fråga, det är juh så lätt att glömma och skriva allt....