Hingstvalshjälp till mitt travsto sökes.

Sv: Hingstvalshjälp till mitt travsto sökes.

Nej, jag är inte ironisk och nej, jag besöker inte avelsforumet så ofta.
Menar du att det finns folk som medvetet korsar vanliga hästar med travare?

Jag tycker man i första hand ska tror att de flesta har tänkt sig renrasig avel (även om det tyvärr inte alltid är så har man ju läsrt sig här *skakar på huvudet*) om de inte har skrivit något annat, om jag skriver att jag har ett varmblodssto efter Robin Z - Maraton som jag vill ha hingsttips till så skulle jag bli synnerligen förvånad om jag fick tips på diverse fjordinghingstar eller travhingstar.

Jag är väl inte bra på avel? :o

Djurjouren: Vad har du tänkt dig för prisklass? Det är ju lite intressant i sammanhanget också...

Så fort jag läste ditt inlägg så tänkte jag på den smidige Rite on Line....

Men Solros och andra har säkert bättre förslag..

AM

Precis samma hingst poppade upp i mitt huvud, men som sagt han är fullbokad. En annan kompakt fartknippe är ju Thai Tanic :) Kan kolla lite mer o återkomma ...

:rofl: :rofl: Haha, förlåt, Thai Tanic hade ju Ideal du Gazeau som morfar. Eller så är det en jättespännande korsning:angel:

Tänkte på Gidde men där var det oxå Ideal du Gazeau ju :o Vet ej hur han förärver sig, men har var snabb o kompakt själv. Civil Action, Malabar Circle Ås :idea: och Sj's Photo alt Super Photo Kosmos är andra förslag.

Tyckte själv Malabar Circle verkade intressant men vet inte hur mkt du vill betala el hur svårt det är att få tag i sperma :banana:

Nu har bläddrat runt lite bland hästar. Zoogin, han tävlade länge så han bör ju vara hållbar i varje fall. Nedärver han det?Kompakt och väldigt amerikansk.
Hur är avkommorna i huvudet? Aktionen? Exteriören?
Och framför allt, hyr dyr är han? Jag hittade inte nån hingsthållarinfo om honom.

Men Zoogin har inte lämnat nåt :angel: Fast han var underbar som tävlingshäst :love:

Nu har bläddrat runt lite bland hästar. Zoogin, han tävlade länge så han bör ju vara hållbar i varje fall. Nedärver han det?Kompakt och väldigt amerikansk.
Och framför allt, hyr dyr är han? Jag hittade inte nån hingsthållarinfo om honom.

Är inte säker men jag tror att Zoogin blev "utvisad" och är nu i något land i Öst..
Har sett han nånstans..NAffa ska bläddra bland favoriterna..

Gillar Super Photo annars.
Kommer att prishöjas nu till bortåt 20 eller nåt till denna säsong som kommer..
Civil Action gillar jag också..
Däremot blir jag lite tveksam till Cirkeln..framförallt priset.
Men vi har en sådan och han är riktigt läcker..:d

Men, som sagt, mycket hänger ju på vilken prisklass du "pallar" med..

Good as Gold är ju stor och maffig...men lämnar snurrigt???

AM

Jag är väl inte bra på avel? :o

Djurjouren: Vad har du tänkt dig för prisklass? Det är ju lite intressant i sammanhanget också...

Jodå..du håller på med tävling och ser över lag hur avkommor efter vissa hingstar bär sig åt...
Nu ska Ghost inte va blyg :D

AM

Ja shiit vad dåliga avkommor han hade då, var inne på stc och kollade, inte många som gjort nått där inte....
Spotlite Lobell gillar jag, underbart psyke på dem.

Om du ska avla helamerikanskt är det väl omöjligt att inte inavla lite.
Att linjeavla behöver ju definitivt inte vara negativt.
Om du vill ha så lite inavel/linjeavel som möjligt får du börja kika på franska hingstar.

Ah, ok. Men franskt vill jag inte ha, det har hon så gott av redan :D

Hoppsan, inte hjärnan riktigt vaken såg jag. Vet inte varför jag fick för mig att märren var helamerikansk, det framgick ju liksom av det lilla du skrev ut av stammen att så inte var fallet...
*går iväg och skäms...*

Nu har du ju övergivit tanken, men Zoogin sprutades ca. 20 ggr i lederna som 2- och 3-åring och tävlade med PG...

Utan att ha kollat hur det stämmer härstamningsmässigt: Sugar Trader är också en kille med bra bakdel. Dessutom ett inressant möderne!

Finns ju många ´gamla´beprövade som passar tex
Lindy Lane (fast de kan vara lite knepiga, speed o bakkärra finns)
Coctail Jet (finns det någon som inte springer efter honom?)
Smasher
Supergill (lämnar stora avkommor, passar litet sto)
Muscles Yankee (lämnar ofta nervösa hästar)

sedan finns de nya ex
Gigant Neo
Fast Photo (lämnar trevliga avkommor)
Comets Tail (träffat 2 st, mycket fina travare efter honom)

Kommer inte på fler just nu, men det beror ju som sagt på vad det får kosta också. jag har heller ingen större koll på blodslinjer o inavel..

Jag tog naturligtvis bara med de jag känner till hästar efter o själv skulle kunna tänka mig. Själv tycker jag Gigant Neo verkar väldigt intressant i aveln..

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 643
Senast: Jealle
·
L
Avel Nu läser jag igenom min rubrik och tänker för mig själv hur frukstansvärt dum denna rubrik faktiskt låter, men faktum kvarstår att jag...
Svar
10
· Visningar
1 883
Senast: tanten
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
S
  • Låst
Avel Jag väljer att skapa en ny hingstvalstråd då de andra trådarna är med gamla användare. Ni behöver därför inte informera mig om gamla...
Svar
2
· Visningar
1 196
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka