Hingstvalshjälp till mitt travsto sökes.

Djurjouren

Trådstartare
Jag har ett styck sto som jag tänker betäcka i vår.
Hon har: Extrem styrka, bra framställ, bra psyke, lång rygg.

Hon behöver : speed och jävlar anamma, en kompakt hingst med BRA bakkärra.

Hon är efter Ideal du Suede och morfar är J.R Broline

Sv: Hingstvalshjälp till mitt travsto sökes.

Ja det är väl självjklart. Det är aningens korkat att betäcka en travare med nått annat än en travare.......

Ja om du skulle betäckt med en annan ras. Sök här på avel så får du se.

Och varför skulle TS betäcka sitt travarsto med någonting annat än travarhingst när det är tävlingsdiciplinen trav TS sysslar med?
Inom travet godkännes inget annat än avkommor till travare. Det går inte att registrera en avkomma till travsto om fadern är av annan ras.
Ganska logiskt va?

Så fort jag läste ditt inlägg så tänkte jag på den smidige Rite on Line....

Men Solros och andra har säkert bättre förslag..

AM

Och vart framgår det att det är en travarhingst TS är ute efter? Alla är inte tankeläsare och alla kan inte allt om alla här. Massor av frågor om hingstar till travston här på buke handlar om korsningsavel, det är lite svårt att skilja på vad som är vad när det inte framgår.

Det tycker jag framgår av TS beskrivning av stoet och vilken typ av hingst som sökes. Sto efter Ideal du suede, mf J.R Broline. Söker hingst med bl a speed och bra bakkärra.

I nästa svar skriver TS: Självklart. Aningen korkat att betäcka en travere med nått annat än en travare.

Mera solklart än så kan det väl knappast bli. :banana:

Och vart framgår det att det är en travarhingst TS är ute efter? Alla är inte tankeläsare och alla kan inte allt om alla här. Massor av frågor om hingstar till travston här på buke handlar om korsningsavel, det är lite svårt att skilja på vad som är vad när det inte framgår.
De flesta som vill betäcka med annan ras än travare skriver oftast att det är ett varmblodssto de har. De skyltar inte med att det är travare - man kan ju undra om de skäms för vad de har i stallet.

Hingstval till travsto och den beskrivningen får mig inte att tänka på något annat än en tävlingstravare!

Lånar..

Nu tycker jag att vi ska ta och "betäcka" märra..och inte fundera vad hon menade med för raser..

Fram med Travhingstförslag!!

VAR ÄR SOLROS???
INDYHOPE!!
MARTHA???
GHOST?
LINES?? m.fl

Ni brukar ju vara sjuhävers på sånt här..

AM

Men det finns väl ingen som medvetet korsar ett en travare med nått annat? Avkomman kommer aldrig att få starta i trav och den kommer liksom sin mamma att bli en obekväm ridhäst med urusla förutsättningar för ridning. Jag kan förstå att såna avkommor kommer till av misstag men medvetet har jag svårt att tro att nån skapar en sån avkomma.

TACK , äntligen ett svar!!!! Rite on Line hör man mkt gott om.

Hur skall jag veta om det är trav avel TS håller på med?

Jag gissar att du är ironisk? Eller bara inte så ofta på besök på avelsforumet?

Fast shady svarade ju på TS fråga i första inlägget, eller hur? Så vad shady får som svar efter sin fråga är ju rätt ordentligt orelevant.
Att stammen skulle göra att det är självklart att det handlar om renrasig travavel förstår jag inte alls? Tror du att dom som betäcker sitt travsto med en halvblodshingst, tinkerhingst eller vad som helst går efter vad stoet har för stam? Knappast va?
Att det står speed och jävlar anamma kan väl lika gärna ha med hoppning eller distans att göra.

Det jag vill ha sagt är bara för att DU vet vad TS håller på med så betyder det inte att ALLA andra vet det.

Senast ändrad:

Som sagt. Bara för att det är självklart för dig, är det inte det för alla andra. Att många skriver varmblod istället för travare är inget jag tycker kan göra det självklart att det handlar om renrasig avel.

Rite On Line är fullbokad, och med en kö, inför nästa säsong.

Liknande trådar

Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 643
Senast: Jealle
·
L
Avel Nu läser jag igenom min rubrik och tänker för mig själv hur frukstansvärt dum denna rubrik faktiskt låter, men faktum kvarstår att jag...
Svar
10
· Visningar
1 883
Senast: tanten
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 954
Senast: supercassie
·
S
  • Låst
Avel Jag väljer att skapa en ny hingstvalstråd då de andra trådarna är med gamla användare. Ni behöver därför inte informera mig om gamla...
Svar
2
· Visningar
1 196
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka