Zappa såg ju himla trevlig ut denTotal Hope kanske? Lodbergen's First Impression är en mindre och väldigt fin hingst. Zappa skulle jag också kolla på en gång till om du inte är bekant med honom redan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Zappa såg ju himla trevlig ut denTotal Hope kanske? Lodbergen's First Impression är en mindre och väldigt fin hingst. Zappa skulle jag också kolla på en gång till om du inte är bekant med honom redan.
Det är ett litet rörligt sto ur "blomfamiljen" (40) hon är u. Hertug och är typad därefter, men fick ett avdrag på typ då hon var 1 cm under avelsmålet. Mammans helsyster har lämnat godkänd hingst med meriter i svår klass. Lite längre bak är det gedigen hoppstam och stoet hoppar trevligt. Hon har en avkomma som tävlar la/msvc. Lite kul med multistammad, och så korrekt som hon är kan man ta ut svängarna lite med hingstarna
Zappa såg ju himla trevlig ut den
Har han blivit placerad i svår klass efter exporten? Antar i dressyr trots mödernet och att hans pappa var tänkt att vara någon annan.
Ja han har gjort en hel del starter i dressyr med 4 olika ryttare Om han är hingst ännu är för mig obekant. Och ja, han skulle haft ren hoppstam men ödet ville annorlunda. Är du bekant med mödernet?
Det är en av mina två favoritstofamiljer så jag har bra koll på dess individer
Kul att det blev något vettigt av honom trots hans blandade stam!
Vad roligt! Grattis!Det är ett litet rörligt sto ur "blomfamiljen" (40) hon är u. Hertug och är typad därefter, men fick ett avdrag på typ då hon var 1 cm under avelsmålet. Mammans helsyster har lämnat godkänd hingst med meriter i svår klass. Lite längre bak är det gedigen hoppstam och stoet hoppar trevligt. Hon har en avkomma som tävlar la/msvc. Lite kul med multistammad, och så korrekt som hon är kan man ta ut svängarna lite med hingstarna
Vad roligt! Grattis!
Vem är hingsten som hon är kusin med?
Har du tittat på Don Tango?Stonefire 1074 Han skulle varit efter Levantos II men man förväxlar superman så han blev efter D-day. Jag misstänker att man valde att betäcka helsystern till mamman med Blue Hors Hertug till stor del pga. att han blev trevlig.
Känns spännande, funderar på Springbank II till henne. Men tar inte ut segern i förskott utan tills pappren är skrivna kan allt hända.
Har du tittat på Don Tango?
Rörlig hingst med multistam, har lämnat trevliga avkommor. Dock bör stoet ha bra bakben, men Hertug hade ju bra bakben så chansen är ju större att stoet har det.
Precis! Don Tango e Contango - JazzMenar du den holländske som är e. Contango?
Precis! Don Tango e Contango - Jazz
Jag lutar åt att betäcka min korsningsponny. Det är frieser och knabstrupperponny i henne såvitt jag vet. Vill inte ha en alltför stor hingst eller en som är känd för att lämna stort. Stoet är väldigt fin mentalt, har bra benställning och en bra trav. Kompakt i typen och kort i halsen. Hingsten vill jag ska ha lika fint huvud, ridbarhet och en god typ med bra front. Tre bra gångarter. Tittar på Total Hope och Hermes, men det finns säkert fler?
Dragon Welt Sett flera väldigt fina fölungar. Jag hade undvikt Jazz och Sandro Hit om jag inte är väldigt säker på att stoet ger ljummet temperament.
Zappa har också ett alldeles utmärkt temperament. Borde tillföra mjukhet, storlek och "rätt sorts" nerv.
Jag kanske måste tänka om lite.... Har vunnit en betäckningsrätt från Flemminge gård för 2018.
Vad tror ni om Silber Sky F för fälttävlansavel, t.ex.?
Håller helt med! Han bidrar inte heller med mkt linjer vilket man behöver vara medveten om. Mekanik och ridbarhet i komb med mkt trevligt temperament skulle jag kunna tänka mig.. min e honom är supersnäll och uppkortadTotal Hope har väl inte god typ och bra framparti som sitt största plus, däremot så gångarter och ridbarhet är helt oslagbart hos honom.
Har inte sett några avkommor men i teorin är det nog inte helt fel. Han har ju en del fullblod. Han fick själv 8,25 som slutbetyg i terrängen på 70-dagars. Här kan du se alla siffror:
https://www.hengstleistungspruefung...te_Schlieckau_70-Tage_(15.07.-22.09.2011).pdf
Ja, han verkar vara en fin hingst. Men ser inte ut som han fått en enda avkomma i 2016 och 2017, undrar varför?