Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hopplösa jag tar gärna lite uppslag på hingstar o kolla upp till Last Libertyn nästa år om det skulle bli aktuellt. Som jag skrev har jag funderat på Heartbeat och Casanova, jättefina hingstar bägge två men de är väldigt välanvända och tja, jag gillar nog att variera mig lite. Cristallo II som hon är betäckt med i år kändes som ett suveränt val då han är så välstammad, har några årskullar bakom sig men är ändå inte så himla använd i Sverige och han kändes väldigt komplett.
Stoet är ju väldigt litet så jag behöver få upp storleken på avkomman, samtidigt som jag vill behålla allroundinriktningen mot hopp. Jag vill ha mer resning i fronten om det går, stoet har lite rak hals och detsamma verkar gälla hennes avkomma f. 16. Hingsten får gärna vara åt det mer långlinjerade hållet då stoet är kort i kroppen.
Temperamentet är alltid prioriterat, hennes första unge är verkligen fantastisk i skallen, förhoppningsvis kommer det från henne.
Andra hingstar som alltid ligger i bakhuvudet är Contendro I (även Contant Q) och Fetcher N. Det är den typen av hingst jag helst lägger på henne, men tar som sagt gärna emot uppslag på andra kandidater som kan vara tänkbara nästa år.
ColmanderHopplösa jag tar gärna lite uppslag på hingstar o kolla upp till Last Libertyn nästa år om det skulle bli aktuellt. Som jag skrev har jag funderat på Heartbeat och Casanova, jättefina hingstar bägge två men de är väldigt välanvända och tja, jag gillar nog att variera mig lite. Cristallo II som hon är betäckt med i år kändes som ett suveränt val då han är så välstammad, har några årskullar bakom sig men är ändå inte så himla använd i Sverige och han kändes väldigt komplett.
Stoet är ju väldigt litet så jag behöver få upp storleken på avkomman, samtidigt som jag vill behålla allroundinriktningen mot hopp. Jag vill ha mer resning i fronten om det går, stoet har lite rak hals och detsamma verkar gälla hennes avkomma f. 16. Hingsten får gärna vara åt det mer långlinjerade hållet då stoet är kort i kroppen.
Temperamentet är alltid prioriterat, hennes första unge är verkligen fantastisk i skallen, förhoppningsvis kommer det från henne.
Andra hingstar som alltid ligger i bakhuvudet är Contendro I (även Contant Q) och Fetcher N. Det är den typen av hingst jag helst lägger på henne, men tar som sagt gärna emot uppslag på andra kandidater som kan vara tänkbara nästa år.
Nä jag vet ju det med Contendro, där har jag väl isf tänkt att jag kan bita i det sura äpplet och ta en mindre avkomma då hingsten är så pass bra, men väntar gärna några år för att utvärdera storleken på de första avkommorna, Bravour-ungen ser definitivt inte ut att bli lika liten som sin mor iaf.Lite samma kriterier som jag har på mitt sto.
Hon har ett jättefint årsföl e. Kannan och är nu dräktig med Emerald van't Ruytershof.
Contendro I har minus mkh så honom hade jag inte lagt på ett litet sto.
Jag hade letat linjer i hingstar med tex Carhago blod - de brukar bli lite mer långlinjerade
Tack, ska kolla på honom.Colmander
Mitt Clever Hill Q-Jazz sto f.14 väntar sitt första föl och beräknas föla i början av maj 2018. Hon är nu dräktig med Springbank II, tog sig på första försöket. Tanken var att hon skulle matchas mot årgångschampionaten efter fölet, men jag är väldigt tvådelad... Ska försöka visa fram min treårshingst till våren och går han igenom så betäcker jag henne igen för de matchar varandra perfekt. Varit lite sugen på att pröva sätta en totilas son på henne med, som Tolegro eller Toto Jr. Men vi får se lite vad som tittar ut till våren. Med tanke på hur bra hennes syskon på mödernet går just nu så kanske man borde behålla henne i avelsboxen. Hennes bror Autograf Q gick nyligen unghäst VM i Ermello och kommer starta breeders i oktober, så även hennes andra bror Grappa Q.
*viskar* Embryotransfer
Menar du att jag borde göra embryotransfer på henne nästa år? För att rida och få ett föl eller 2 föl? (Trött hjärna idag).
Sport och föl samtidigt tänkte jag Det är ju alltid bra för ett stos avelsvärde med sportresultat, men då måste man offra 5-6 år för att få några resultat som "räknas" s.a.s. - Då är det bra för ett bra sto att ha haft ET-föl också som hunnit växa upp lite och visat vad hon ger avelsmässigt.
En dag har jag planerat att göra verkliget av det själv
Satsa på Cascadello I, det kommer vi göra nästa år. Hade en cor de la Bryer som tyvärr inte tog sig med honom iår pga infektion, men har sett honom lämna väldigt trevliga avkommor. Har även kikat på catch sedan innan. Ser fram emot holsteins hingstvisning i februarijag vet inte hur många jag betäcker nästa år, kanske 3 (e Cortus - Ceylon, e For Pleasure - Jalisco B och e Perigueux - Contendro I) plus gör ET på mitt svårklass sto (e Corlensky G - Magritte) eller så blir det bara 2 eller så blir det fler... Har tre stycken 3-års ston nästa år (e Coventry - Cortus, e Connor - For Pleasure och e Toulon - Clinton)
Hingstfunderingar; Balou du Rouet, Catch, Kannatol, Cornet Obolensky (har ett strå i frysen), Favorit Ask, Heartbeat, Connor, Cascadello I.
Kommer säkert att lägga till en hel del hingstar på listan innan det är dags för betäckning, just nu är jag rätt så trött på hästar efter allt detta regn..