Sv: Hingstval??
Det finns mycket mer än så!
Jag tror inte på något vis att ett travarsto har något att bidra med till ridhästaveln, Det är bara att förstöra och fylla på slaktransporterna.
För där hamnar flera av de svårsålda hästarna/vandringspokalerna.
Man kan inte tänka att man alltid kommer behålla avkomman för det vet man aldrig.
För det är den ENDA ras av hingst som kan ge en riktigt bra avkomma, till trav.
Hur kan man vara så naiv?
Avkomman kanske inte ärver några som helst gångarter, men just det, det spelar ingen roll. den ska väl bara vara söt
Nej.......Ja är väl lite förvirrad som vanligt men vem är Embla då? Va inte det är korsning med travare?
Man kan inte bara betäcka sitt sto för att "hon är söt"!Om man betäcker sitt sto borde det ju vara för att man är nöjd med henne, travare eller inte
Det finns mycket mer än så!
Jag tror inte på något vis att ett travarsto har något att bidra med till ridhästaveln, Det är bara att förstöra och fylla på slaktransporterna.
För där hamnar flera av de svårsålda hästarna/vandringspokalerna.
Man kan inte tänka att man alltid kommer behålla avkomman för det vet man aldrig.
Undrar jag också?Men om nu Theras korsning blev så himla bra, varför har Thera nu halvblodsston istället?
Travarhingst.Ge förslag på bra hingst istället så avkomman kan bli så bra som möjligt.
För det är den ENDA ras av hingst som kan ge en riktigt bra avkomma, till trav.
Hur kan man vara så naiv?
Avkomman kanske inte ärver några som helst gångarter, men just det, det spelar ingen roll. den ska väl bara vara söt