• Avel
  • Trådstartare Trådstartare traz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 777
T

traz

Har funderingar på att betäcka vårat arabsto. Stoet är 146 cm hög av lite ädlare typ. Bra exteriör och ett toppen temprament. Avlar i första hand för att få fram en familjehäst som skall stanna i familjen. Som blir ca 150-155 och något kraftigare än vad hon är. Någon som har förslag för vad som kan passa Hingsten bör finnas i väst Sverige eller stå på semi

Sv: Hingstval

Har di kikat på de anglohingstar som finns? Eller är det endast arabhingst som gäller? Mahorka, Medalj o Puccini finns på västkusten de är araber.. Finns säkert fler men vet inte alla:angel:

Jag kan mycket väl tänka mig en hingst av annan ras. Har tittat bla lite på en Welch cob. Det viktigaste för oss är att få fram en häst som är lite större på alla håll och med ett bra temprament. Naturligtvis ska den också ha en bra exteriör.

Ta en titt på de godkända halvblods hingstarna. Där finns ju det mesta som ni skulle kunna önska i framtida avkomma. Det är väl den rasen vi flest hingstar av att tillgå i aveln.

Ja , jag har även tittat på halvblodshingstar men jag tycker att alla verkar vara så stora Över 165cm Finns det några som är under 160cm?

Halvblodshingsten Minotauros är 156 cm och är godkänd för ridponnyavel där han är A-premierad.

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 012
Avel Jag har ett islandssto som är avelsbedömd med helt okej poäng och som har en bra och spännande stam. Stoet är dessutom en väldigt...
Svar
3
· Visningar
1 525
Senast: Marty
·
Avel Har ett sto som vi planerar att betäcka i vår, vi är gröna när det gäller avel och det finns så många fina hingstar, så ju mer vi kollar...
Svar
6
· Visningar
1 631
Senast: Långnos
·
Avel Mitt nyligen inköpta Gotlandsrussto har ett helt fantastiskt psyke och är en perfekt liten kör -och barnponny. Supertrygg, lugn och...
2
Svar
25
· Visningar
3 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka