Hingstval !

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Niklas27
  • Startdatum Startdatum
N

Niklas27

Min flickvän har ett Welshcobsto som hon funderar på att betäcka. Hon är ca 154 och av ädlare modell, mycket gott temperament med mycket motor. Hon har bra gångarter och hoppar med mycket bra teknik. Hon har haft ett föl efter renrasíg wc-hingst.
Nu är tanken att vi ska behålla den här framtida avkomman för att min tjej ska tävla den och eftersom stoet är så bra i sig vill vi ha en större avkomma efter henne. Dressyr i första hand men även fälttävlan ligger henne varmt om hjärtat.
Vi har spånat runt och funderar på en större engelsk fullblodshingst - förslag ?! (Storbritannien korsar ofta cob och eng. fullblod för att få fram den ultimata hopphästen). Ev. var vi inne på Phaustino (knabstrupper 165 med Paheton bakom sig).
Tacksam för synpunkter och förslag.
MVH Niklas

Sv: Hingstval !

Jugueton Mac, ´PRE. Vad tror ni om honom ? Betäcker han alla raser ?

Jag tycker fullblod låter som ett bra val om ni vill ha en lite större modell på avkomman. i England är det såpass brukligt att korsning welsh/fullblod allmänt kallas för Hunter och arbetar som en sådan också. Vill du ha ett stort fullbod har ni den svarta Black Diamond, jag är mer än väl bekant med hans mor samt syskon och det är fullblod med alla koppar i skåpet. Så otroligt trevliga i huvudet allihopa!

(Bara nyfiken för pesonlig del, vad är stoet för något? Vad är det för stam på henne?)

Senast ändrad av en moderator:

Hon är imp från Wales och hennes stam är Brenhindy Taran y Storm - Heliguchel Craddock - Hendy Breninn - Pentre Eidween Comet. Fick hingstföl -03 som är sparad som hingstämne (41 p på fölprem).

Eftersom vi eftersträvar en avkomma med en mkh på minst 160 så får det bli en stor hingst. Hur betäcker Black Diamond, vad har han för meriter och var finns han.

Niklas27 skrev:
Fick hingstföl -03 som är sparad som hingstämne (41 p på fölprem).

he he då vet jag. "Fölet" finns här på Buke :rofl: om hon ger sig till känna *blink blink*

BD finns med på annonssidorna just nu! Har bestämt för mig att han bara betäcker naturligt. Kolla under Radannonser - hingst för betäckning - han finns just nu på sid 2. Hinner han falla ur listorna så PM:a mig så kan jag ta rätt på han igen! :idea:

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 950
L
Avel Har ett prestationsto som nyss är inköpt för att producera den ultimata hopphästen .:bump: Den tänkta avkomman ska om inte...
Svar
1
· Visningar
1 256
Senast: Laahra
·
C
Avel Tänkte be om lite hjälp och synpunkter från er som är mer insatta i dagens hingstar än vad jag känner mig just nu. Födde upp hästar på...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 285
Senast: Görel
·
Avel Hej Jag tänker eventuellt betäcka mitt sto e Marino-Falstaff-Filipin och behöver lite tips. Jag kommer isåfall att behålla avkomman...
Svar
4
· Visningar
842
Senast: jennyjenny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka