sassiball
Trådstartare
Hej! Jag funderar på att betäcka mitt sto i år igen (fast jag egentligen bara skulle ta ett föl..). Anledningen att jag funderar på det är att hon just nu har föl vid sidan och det kanske är lika bra att köra på ett år till. Samtidigt har jag själv småbarn och därför är det lite meckigt att ha en tävlingshäst igång, vill ta vara på småbarnsåren känner jag
Fölet hon fick i år ser fint ut (men det tycker väl alla om sina föl ) Jag kommer troligtvis att behålla det, om inte nästa föl är ännu bättre.
Stoets fördelar är att hon är väldigt lättriden och smidig, lätt för samling och sidvärtsrörelser, byggd i uppförsbacke. Har ett otroligt bra temperament.
Nackdelar, något stor och tung (ca 173 i manke, mycket häst) känns dock aldrig tung att rida. Kunde haft lite mer aktion i frambenen i galoppen tycker jag, blir ibland lite rak. Ej helt korrekt fram.
Hingstfunderingar
Maserati, passar nog henne både storleksmässigt och gångartsmässigt.
Krack C, en hingst som lämnat otroligt mycket bra dock vet jag inte så mycket om benställ osv. Lite mer spännande än Maserati.
Insterburg, passar nog hennes typ men vet inte om jag vill ha lite mer gångarter?
Jag har inget emot importsemin, (det kan krångla inom landet med har jag märkt)
Någon som har någon idé?
Fölet hon fick i år ser fint ut (men det tycker väl alla om sina föl ) Jag kommer troligtvis att behålla det, om inte nästa föl är ännu bättre.
Stoets fördelar är att hon är väldigt lättriden och smidig, lätt för samling och sidvärtsrörelser, byggd i uppförsbacke. Har ett otroligt bra temperament.
Nackdelar, något stor och tung (ca 173 i manke, mycket häst) känns dock aldrig tung att rida. Kunde haft lite mer aktion i frambenen i galoppen tycker jag, blir ibland lite rak. Ej helt korrekt fram.
Hingstfunderingar
Maserati, passar nog henne både storleksmässigt och gångartsmässigt.
Krack C, en hingst som lämnat otroligt mycket bra dock vet jag inte så mycket om benställ osv. Lite mer spännande än Maserati.
Insterburg, passar nog hennes typ men vet inte om jag vill ha lite mer gångarter?
Jag har inget emot importsemin, (det kan krångla inom landet med har jag märkt)
Någon som har någon idé?