Hingstval 2008

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare prallan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 357
  • Visningar Visningar 36 433
Sv: Hingstval 2008

Nej, prisinformation är ju typ det viktigaste för de flesta.. som inte är miljonärer. :angel:

Han kostade samma som förra året 2000 i språng och sedan 6000 vid 90 dagar. Han hade över 90% dräktighet så det låter ju bra. De skulle ha hingstvisning den 17 april (Ronneby) Ingen stationsavgift om man kör till den stationen och inte så hög dygnsavgift heller. Hmm, ingan annan som har något att säga om Twiligt?

Dessutom har de ju både Camaro och Highlight. Någon av dem kanske passar mitt fullblodssto? Någon som har något att säg om det, Highligt på fullblod?

Senast ändrad:

Det enda jag vet om Highligt är att han INTE rekommenderas till lågställda ston.

Tack för att du tog reda på vad han kostade! Var de priserna du räknade upp nu exkl.moms?

Jag tycker Twilight verkar väldigt fin, dessutom som jag skrivit tidigare, så :love: hans stam

Jag tror han har en del nerv, ganska het, så om det är ok för dig, så tror jag han kan passa :)

Jag såg också att han inte rekommenderades till lågställda ston. Mitt är ju ett fullblod så det är väl gränsfall om han passar. Priserna är exklusive moms.

Ja, det blir nog Chirlon. Hade ju Black Coffee som kandidat mycket länge men när Chirlon kom hem igen känns det ju som att man bara måste ta honom. Att sedan Impuls ska försöka med en omgång till i år förvirrade ju bara för mycket, det är ju faktiskt han som passar stoet bäst enligt min smak men i och med osäkerheten på spermakvaliten vågar jag inte ta honom i år tror jag. Får han ett bra år i år är han garanterad till nästa år. Då vet jag ju lite om vad stoet nedärver också med två fölisar i bagaget.

Vad kul att du valde Black Coffee, mycket bra val tycker jag. Ska bli kul att se vad dom kan göra med honom på flyinge, han får ju verkligen en jättechans där att visa framfötterna.

Vad du än gör använd Chirlon, dels är det ju en helt underbar hingst dels är han ingen ungdom längre och man vet ju inte hur länge han blir kvar i landet. Jag skulle gärna pröva honom själv men tror inte att han typmässigt passar till mitt sto men vi får se är han kvar nästa år så finns det förhoppningsvis möjlighet att fortfarande betäcka med honom. själv ska betäcka med Hampton eller med Herzensdieb igen beroende på hur årets föl efter honom blir. Men jag tycker att du ska ta Chirlon.

Black coffee är ju trevlig, var inte du inne på Rambo för ett tag sen? jag kan ju ha rört ihop det så att det är någon annan jag tänker på. Rambo är ju också en trevlig hingst och dessutom efter Chapman som jag själv är väldigt glad i.

Kul att du också tycker att jag ska ta honom. Han verkar motsvara mina kriterier på hingst väldigt väl då jag söker hingst med bra ben och mycket bra trav. Skritten har han fått omdömet ordinär vad jag förstått men det kanske inte gör så mycket då min donna har en mycket bra skritt. Temperamenstmässigt vet jag inte så mycket om honom, är det någon av er som har koll?? Det ska ju finnas en del avkommor efter honom, någon här kanske har en? berätta gärna om så är fallet.

Jo, jag var inne på Rambo ett tag men det var många som tyckte att han verkade lite "trist" att lägga på mitt sto och bad mig välja en hingst lik Twilight.

Black Coffee Jag är medlem i ett annat forum och där var en som skrev såhär om honom, "Vill man ha en hingst som både kan hoppa och röra sig är inte Black Coffee rätt hingst att avla på. Är ni medvetena om att han blev underkänd i hoppningen och är godkänd som "specialbegåvning" i gångarter?

Black Coffee Jag är medlem i ett annat forum och där var en som skrev såhär om honom, "Vill man ha en hingst som både kan hoppa och röra sig är inte Black Coffee rätt hingst att avla på. Är ni medvetena om att han blev underkänd i hoppningen och är godkänd som "specialbegåvning" i gångarter?

Det är nog de allra flesta medvetna om eftersom hans och Bochellis hopp-poäng har diskuterats här många gånger.

Men då kanske man ska ha i åtanke att ägaren till BF absolut inte lägger ner mkt tid på att hoppträna sina hingstar, utan satsar "allt" på att få fram fian gångarter avsuttna och uppsuttna.

BF har en stam som bornar för bra hopp också om man kikar bakät, dels med Bellini som far, sedan med carnoustie** längre bak...

Jag vet inte alls mycket om honom, men på det forumet snackade de söner honom totalt, så jag visste inte vad jag skulle tro riktigt. Han ser ju fin ut på de bilder och filmer som jag sett, men jag föredrar dressyrhingstar som i alla fall kan hoppa något si sådär, så därför går han fetbort för mig.

Vad jag hört så var Black Coffee, tyvärr, inte tränad för sin hoppuppgift till bruksprovet utan hoppade så gott han kunde efter sin förmåga. Hans stam talar för att han ska kunna hoppa helt ok och han hoppade 7/7 på kvalitetsbedömningen om du tittar hans på blup-sida. :D

Jag har inte sett honom live men jag anser att alla hingstar ska kunna hoppa så pass att de får betyg 5.

Men även om han själv har usla hopp-poäng så stämmer det ancan skriver att han har en stam med bra hoppanlag. Allt en individ nedärver syns ju inte på den.

Liknande trådar

Avel I nästa vecka börjar det, här är listan från ASVH över vilka hingstar som ska visas fram, vi kan väl fylla i vilka som rekommenderas...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
27 678
Senast: SeagirlM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • FÅRtråden